English

رییس انجمن داروسازان خراسان رضوی:

نیاز داروخانه های مشهد به افزایش سهمیه دارو

رییس انجمن داروسازان خراسان رضوی بیان کرد: وضعیت نسبت به گذشته بهتر شده است اما کمبودهای برخی اقلام دارویی همچنان ادامه دارد و در حال حاضر شیر خشک مهمترین قلم دارویی است که در داروخانه ها با کمبود مواجه است.

نیاز داروخانه های مشهد به افزایش سهمیه دارو

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، سیدعلی جعفری نژاد؛ رییس انجمن داروسازان خراسان رضوی در خبری ابراز داشت: کلانشهر مشهد نیازمند اختصاص سهمیه دارویی بیشتر به ویژه در روزهای خاص سال است.

جعفری نژاد در ادامه این خبر اضافه کرد: هرچند هفت و نیم درصد سهمیه داروی کشور به مشهد اختصاص دارد، اما این سهمیه در روزهای اوایل سال و روزهای آخر ماه صفر باید افزایش یابد.

رییس انجمن داروسازان خراسان رضوی متذکر شد: وضعیت نسبت به گذشته بهتر شده است اما کمبودهای برخی اقلام دارویی همچنان ادامه دارد و در حال حاضر شیر خشک مهمترین قلم دارویی است که در داروخانه ها با کمبود مواجه است و این مشکل باید چاره اندیشی شود.

وی همچنین تصریح کرد: کمبود نقدینگی به دلیل گردش مالی پایین اکنون مهمترین مشکل داروخانه‌ها در مشهد و دیگر شهرستانهای این استان است و اکنون بیشتر سرمایه داروخانه ها در دست شرکتهای دارویی و سازمانهای بیمه گر است.

جعفری نژاد اظهارداشت: سرمایه داروخانه ها برای تامین دارو و بازپرداخت فاکتورهای دارویی و چک هایی که به شرکت های دارویی داده اند، هزینه می شود و صاحبان داروخانه ها برای پیشگیری از چک های برگشتی، مجبور به دریافت تسهیلات با سود بالا هستند.

رییس انجمن داروسازان خراسان رضوی در ادامه تاکید کرد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۲۵ درصد به تعداد داروخانه های مشهد اضافه شده است و در این مدت تعداد داروخانه های این شهر از ۶۰۰ به ۸۰۰ داروخانه افزایش یافته است.

جعفری نژاد در خاتمه یادآور شد: ۲۰۰ داروخانه جدید به دلیل برداشتن ضابطه های مربوطه به تعداد داروخانه های مشهد افزوده شده است که رشد بی رویه داروخانه ها تبعات مختلفی در بردارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه