English

ابراهیم امامی:

۱۰۰ اکیپ نظارتی از شنبه تشکیل و بر اجرای مصوبه ستاد کرونا اقدام خواهند کرد

فرماندار شهرستان مرزی پارس آباد مغان گفت:روز شنبه محدویت ها برای کلیه مشاغل و معابر اعمال شده و جلسات کرونا روزانه اجرا می گردد.

 ۱۰۰ اکیپ نظارتی از شنبه تشکیل و بر اجرای مصوبه ستاد کرونا اقدام خواهند کرد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، ابراهیم امامی فرماندار شهرستان پارس آباد در حاشیه جلسه ستاد کرونا شهرستان پارس آباد  با تاکید به اینکه به دستور وزیر کشور در اعلام آمارکرونا هیچ گونه پنهان کاری انجام نشود، افزود : برگزاری مجالس عروسی و عزا در شهرستان مطلقا ممنوع است.

امامی خاطر نشان کرد: غربالگری گروهای پرخطر بالای ۶۰ سال و تحت پوشش نهاد بهزیستی و کمیته امداد و بنیاد شهیدقرار گیرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان به آمار شیوع بیماری در روستاها که روند افزایشی دارد به بخشداران منطقه توصیه کرد: که توجه ویژه داشته باشند.

امامی یاد آوری کرد: آمار های در دسترس ما آنچه ثبت شده است میباشد بسیاری از بیماران به مراکز بهداشتی مراجعه نکرده و یا به دلایلی بیماری خود را پنهان میکنند.

رئیس شورای اداری شهرستان پارس آباد تصریح کرد: ۳۱۰۰ خانوار  تحت پوشش کمیته امداد غربالگری شده ، و ۲۴ نفر مددجوی کمیته امداد درگیر بیماری کرونا بوده که متاسفانه ۴ نفر از آنها فوت کرده اند.

فرماندار پارس آباد با بیان اینکه با کسی تعارفی نخواهیم داشت،و سلامتی عمومی مردم خط قرمز ماست افزود: در طول دو هفته اجرایی طرح تردد خودرو های غیر بومی به شهرستان ممنوع بوده و متخلفان با جرایم سنگین تا یک میلیون تومان موجه خواهند بود.

وی ادامه داد : تردد در سطح شهر نیز محدود شده و از ساعت 9 شب تردد در سطح خیابانهای اصلی شهر با جرایم تا 500 هزار تومان اعمال قانون خواهند شد.

وی با توضیح اینکه آمارها نشان از نقش عامل شب نشینی و دورهمی ها بر رشد صعودی بیماری کرونا دارد،گفت: هر گونه برگزاری مراسم تجمعی جرم و بر علیه متخلفان اعلام جرم و برخورد قانونی جدی صورت خواهد گرفت.

رئیس شورای تامین شهرستان پارس آباد تشریح کرد: بجر صنوف گروه یک سایر صنوف حق فعالیت نداشته  و در صورت گزارش تخلف صنوف متخلف ضمن پلمپ به مراجع قانونی معرفی خواهند شد.

وی از آمادگی شیانه روزی اورژانس و سازمانهای امدادی و عملیاتی خبرداد و گفت:تمامی محدودیتها با هدف مدیریت گسترش شیوع مصوب شده و در صورت ساده انگاری یا بی توجهی ممکن است با فاجعه بزرگ و خسارتهای سنگین مالی و جانی برای شهروندان روبه رو گردیم،همزمان با این طرح غربالگری در سطح محلات شهر و روستاها با مشارکت بسیج اجرایی خواهد شد.

همچنین روابط عمومی اتاق اصناف و بسیج اصناف شهرستان پارس‌آباد مغان با انتشارمصوبه ستاد ملی کرونا اظهارداشت: قابل‌توجه اصناف و بازاریان شهرستانهای پارس‌آباد و اصلاندوزمغان

کدام مشاغل در شهرستانهای پارس‌آبادمغان  دایر و کدام مشاغل تعطیل می‌شوند.

با توجه به‌قرار گرفتن شهرستان پارس‌آباد در وضعیت قرمز و به استناد مصوبه ستاد ملی کرونا، به‌غیراز مشاغل ذیل تمامی فعالیت واحدهای صنفی از روز شنبه 1 آذر به مدت دو هفته مجاز به فعالیت نمی‌باشند:

1-  فروشگاه‌های زنجیره‌ای

2-  نانوایی

3-  مراکز بهداشتی

4-  داروخانه‌ها

5-  مراکز دامپزشکی

6-  سوپرمارکت

7-  میوه‌فروشی و سبزی فروشی

8-  میدان‌ها میوه و تره‌بار

9-  مرغ فروشی و قصابی و ماهی‌فروشی

10-  جایگاه سوخت

11-  لبنیات‌فروشی

12-  مراکز تهیه غذا آمده بیرون بر(اعم از رستوران، فست فود و طباخی)

13-  پخش داور و مواد غذایی

14-  محل نگهداری سالمندان و آسایشگاه

15-  صنایع و معادن ، کشاورزی و حمل‌ونقل بار

16-  تأمین برق، گاز و تهویه هوا

17-  آب‌رسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت تصفیه

18-  فروشگاه‌های (یدکی اتومبیل، لوازم‌یدکی صوتی و تصویری، یدکی ماشین‌آلات کشاورزی، صنعتی، تهویه مطبوع، موتورپمپ، لوازم‌یدکی موتور بنزینی و گازوئیلی ، فروش قطعات یدکی به‌صورت عمده)

19-  مصالح‌فروشی

20-  آهن‌فروشی

21-  جوشکاری

22-  کابینت

23-  تراشکاری

24-  نجاری و فعالیت مشابه

25-  تعمیرات لوازم‌خانگی

26-  تعمیرات اتومبیل

27-  تعمیرات منازل

28-  تعمیرات موبایل و مشاغل مشابه

لازم به توضیح است مشاغل فوق مجاز به فعالیت بود و سایر مشاغل تا اطلاع ستاد ملی کرونا مجاز به فعالیت نمی‌باشند.

خبر نگار جمشید کریمی

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه