English

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

محتوای ۴۷۲ کانتینر کالاهای سلامت محور تاریخ مصرف گذشته منهدم می‌شود

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از شناسایی و انهدام محتوای ۴۷۲ کانتینر کالای سلامت محور تاریخ مصرف گذشته خبر داد و گفت: این کالاهای سلامت محور تاریخ مصرف گذشته مربوط به ۱۶۲ قبض انبار بوده که منهدم خواهد شد.

محتوای ۴۷۲ کانتینر کالاهای سلامت محور تاریخ مصرف گذشته منهدم می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حامد فلاح سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از شناسایی و انهدام محتوای ۴۷۲ کانتینر کالای سلامت محور تاریخ مصرف گذشته خبر داد و گفت: این کالاهای سلامت محور تاریخ مصرف گذشته مربوط به ۱۶۲ قبض انبار بوده که منهدم خواهد شد.

فلاح افزود: امسال ۲۰۰ پرونده کالاهای سلامت محور متروکه متعلق به اموال تملیکی در گمرک شهید رجایی نیز تعیین تکلیف شده است.

وی عنوان کرد: در بازه‌ی زمانی امسال جهت تسهیل در فرآیند نمونه‌برداری و ترخیص به موقع کالاهای اساسی به تعداد ۲‌هزار ۷۵۰ مورد اقدام شده و زمان پاسخ دهی آزمایشگاهی از کشتی‌ها در لنگرگاه به حداکثر ۷ روز کاری تقلیل یافته است.

فلاح با اشاره به ۲۲۵ مورد بازرسی فنی و بهداشتی از واحدهای تولیدی فعال، انبارها و سطوح عرضه کالاهای سلامت محور، بیان داشت: از آغاز امسال، تعداد ۵۲۱ مورد نمونه‌برداری از محصولات کشاورزی جهت اجازه‌ی صدور به کشور روسیه انجام شده است.

به گفته‌ی وی، در همین بازه‌ی زمانی نیز ۵۹۴ گواهی انطباق کالا با باقیمانده‌ی سموم به مقصد کشور روسیه توسط کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان صادر شده است.

فلاح در بخش دیگری از سخنانش افزود: انجام ۲۱۰ نمونه برداشت شده در طرح باقیمانده‌ی سموم در استان، انجام طرح کشوری غنی‌سازی آرد با آهن و اسید فولیک در کارخانه‌های استان در راستای انجام طرح PMS، و صدور ۱۸۰ مورد پروانه بهداشتی شامل پروانه‌های بهره‌برداری، مسئولیت فنی، ساخت و ... صادر شده است.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان از صدور ۱۴۰ مورد گواهی بهداشت جهت صادرات محصولات تولیدی کارخانه‌های داخلی خبر داد و افزود: صدور پروانه و مجوز تأسیس ۲۴ باب داروخانه در پنج ماهه نخست امسال به سرانجام رسیده است.

فلاح با بیان اینکه از این تعداد ۴ باب داروخانه در بندرعباس و مابقی در شهرستان های استان بوده است، گفت: بازرسی از ۵۲۵ داروخانه‌ی استان در همین مدت، انجام و با پیگیری شکایات مردمی از داروخانه ها به تعداد ۱۱۲ شکایت، ۴۹ تخلف محرز و برخورد قانونی با قانون‌شکنان انجام شد.

وی در پایان اذعان داشت: اجرای طرح دارویار، سهمیه‌بندی داروهای خاص و سرم نیز به نظم درستی رسیده و با این نظم‌بخشی از تعداد شکایت‌های مردمی کاسته شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه