English

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هرمزگان خبر داد؛

انتقال روزانه ۳۶ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی از هرمزگان به اقصی نقاط کشور​

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هرمزگان از انتقال روزانه 36 میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی از هرمزگان به اقصی نقاط کشور خبر داد.

انتقال روزانه 36 میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی از هرمزگان به اقصی نقاط کشور​

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، احمد سالاری‌فر مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هرمزگان اظهار داشت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان یکی از مناطق 37 گانه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران و مهم‌ترین منطقه نفتی ایران با رسید، انبارش و توزیع روزانه 110 میلیون لیتر فرآورده نفتی مایع در سطح این شرکت است.

وی افزود: عملیاتی که در این منطقه انجام می‌شود در حوزه ارسال فرآورده‌های نفتی مایع با تراک و نفتکش‌های زمینی است و روزانه 36 میلیون لیتر انواع فرآورده از جمله بنزین، نفت گاز، نفت سفید و سوخت جت به اقصی نقاط کشور ارسال می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هرمزگان گفت: منطقه هرمزگان و انبار نفت شهید رجایی که روزانه تا حدود 1660 نفتکش از آن به نقاط مختلف کشور ارسال می‌شود، تامین‌کننده سوخت نیروگاه‌های مهم کشور از جمله نیروگاه‌های دماوند، نکا، سمنگان، گهران، نیروگاه‌های درون استان، نیروگاه‌های شمال، شمال شرق و شرق کشور نیز است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از روش‌های ارسال فرآورده‌های نفتی، از طریق ریلی است ما قبل از سال 1401 تنها حدود 80 واگن در روز ارسال فرآورده از طریق ریل و از تاسیسات ریلی شهید رجایی به مقاصد انبار صحرایی زاهدان و انبار زال پارس داشتیم که با اقدامات انجام شده در حال حاضر عدد 80 مخزن دار به 250 مخزن دار در روز رسیده و با این افزایش روزانه 36 میلیون لیتر فرآورده نیز از تأسیسات ریلی شهید رجایی انتقال داده می‌شود.

سالاری فر گفت: سال گذشته در ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها مردم سیستان و بلوچستان دچار کمبود نفت سفید شدند که با دستور رئیس جمهور با یک اقدام جهادی توسط همکاران، در کمتر از 24 ساعت امکان ارسال مخزن‌دار نفت سفید به استان سیستان و بلوچستان فراهم شد و در شب ولادت حضرت زهرا 100 مخزن‌دار ریلی به مقصد انبار زاهدان ارسال شد که خاطره خوبی برای ما رقم خورد.

وی در پایان افزود: در حوزه ریلی طرح ملی اتصال انبار یزد و انبار منطقه شاهرود به ریل را داشتیم وقتی این ظرفیت ایجاد شد باید در حوزه مبدا بارگیری نیز اتفاقاتی رخ می‌داد که با این 250 مخزن‌دار ظرفیتی که ایجاد شد و اتصال این دو انبار به ریل عملا توانستم حاشیه امنی برای ارسال فرآورده‌های نفتی از جنوب کشور به مرکز داشته باشیم، این کار بدون هزینه مالی و به دست همکاران ما در شرکت نفت ستاره خلیج فارس و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هرمزگان اتفاق افتاد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه