English

معاون عمرانی استاندار یزد:

ضریب استفاده از خودروهای تک سرنشین بعد از کرونا افزایش یافت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: ضریب استفاده از خودروهای شخصی بعد از بیماری کرونا افزایش یافته است وی درباره‌ وضعیت متقاضیان مسکن ملی از حذف تعدادی از متقاضیان به علت نپرداختن وجه در پروژه های آپارتمانی خبر داد‌.

ضریب استفاده از خودروهای تک سرنشین بعد از کرونا افزایش یافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج یزد، محمد جواد ابولحسینی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در نشست خبری با بیان اینکه در زمان کرونا مردم به سوی فضای مجازی روی آوردند و این افزایش مشهود بود، گفت: به همین شکل شیوع بیماری کرونا نیز در تردد مردم نیز تغییر ایجاد کرد به طوری که شرکت های حمل و نقلی بار و مسافر ضرر کردند.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که کرونا در حوزه حمل و نقل ایجاد کرد این بود که اتوبوس های فعال مسافربری  در زمان کرونا شغل های جایگزین پیدا کردند.

ابوالحسینی بیان کرد: تغییر روند ترددها بعد از کرونا در حمل مسافر با قطار حتی قطار های کوپه ای قابل ملاحظه است.

وی اظهارداشت: موضوع تحریم بر ایجاد این مشکلات تاثیر منفی دارد و با وجود اینکه قطار بومی سازی شده است ولی همچنان قطعاتی در دیزل و کشنده ها خارجی است.

معاون استاندار یزد تصریح کرد: در عید امسال میزان جابه‌جایی مسافر یزد به آمار سال ۹۸ نزدیک شد چرا که تمام ظرفیت های حمل مسافر در استان یزد به کار گرفته شد.

وی افزود: با اختصاص وام به رانندگان و صحبت با شرکت های سازنده اتوبوس با شرایط آسان تری اتوبوس را در اختیار راننده قرار دهند.

ابوالحسینی با اشاره به اینکه تا پایان سال شرایط مناسب تری برای جا به جایی مسافر در سطح استان داریم، خبر داد: قطار ترنست آماده سازی شده و اولین مسیری که تا قبل از پایان سال راه اندازی می شود مسیر یزد خواهد بود و مجدد قطار ترنست از یزد به تهران خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ضریب استفاده از خودروهای تک سرنشین بعد از کرونا افزایش یافته است، افزود:37 خودروی ون در خدمات شهری یزد امکان خدمات به معابر فرعی را دارند.

ابوالحسینی در خصوص اقدامات پیرامون مسکن ملی بیان کرد: ۱۸۰۰ واحد مسکن ملی نیمه تمام، خود مالکی، ۹۹ ساله و ‌...تحویل متقاضیان خواهیم داد.

وی با تصریح بر اینکه در طرح نهضت ملی مسکن طی ۴ سال فقط ۵۴ هزار مسکن تکلیف استان یزد بوده است، گفت: هم اکنون برای ۶۹ هزار متقاضی مسکن در یزد زمین تامین شده است‌ و این تعداد متقاضی همچنان در حال افزایش است هرچند تعدادی را به دلیل نپرداختن وجه از پروژه های آپارتمانی حذف کردیم.

معاون عمرانی استاندار یزد در خصوص چالش های پیرامون ساخت مسکن ملی بیان کرد: موضوعات نیروی انسانی ساخت و ساز و تامین منابع مالی و ظرفیت مالی متقاضیان چالش مسکن ملی یزد است.

وی رتبه استان در روش های ساخت و ساز ساختمان بدون در نظر گرفتن بافت تاریخی را ششم در وشور دانست و گفت روش ها ساخت و ساز بافت فرسوده در یزد مورد تایید نیست و باید قوانین خاص آن رعایت شود‌.

ابوالحسینی ادامه خبر داد: فرایند تنبیهی برای بانکهایی که عملکرد خوبی در بحث مسکن ملی ندارند، پیش بینی شده است.

وی در ادامه به برخی از پروژه های مسکن ملی اشاره کرد و گفت: بهره برداری سد مخزنی هرات، خط پساب سرب و روی مهدی آباد، اصلاح نقطه حادثه خیز محور مهریز به مروست، بهره برداری مجتمع گردشگری، واحد پرورش مرغ تخم گذار سیمرغ، بهره برداری تولید ماکارونی ساوین، گازرسانی به منطقه صنعتی گودگوار، بهره برداری ۸ مدرسه  و ۲  احد فولاد و کاشی و شرکت شیمیایی و پروژه یزد یک فولاد آلیاژی ایران از پروژه های هفته دولت خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه