English

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی:

در خصوص دریاچه ارومیه تذکر جدی به دولت داده‌ایم

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص دریاچه ارومیه تذکر جدی به دولت داده‌ایم تا طرح های نیمه تمام به سرعت اتمام یابد و دریاچه از خطر خشک شدن فاصله بگیرد.

در خصوص دریاچه ارومیه تذکر جدی به دولت داده‌ایم

سید محمدرضا تاج الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج آذربایجان شرقی در خصوص دریاچه ارومیه اظهار کرد: دولت آقای رئیسی بسیاری از بخش های نیمه کاره دولت قبل را به اتمام رسانده و انتقال آب به دریاچه ارومیه را افتتاح کرده که یک میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه انتقال می‌یابد.

وی ادامه داد: در فاز دوم ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب به دریاچه انتقال خواهد یافت که از تصفیه آب تبریز ابتدا ۷۵ میلیون متر مکعب و دور بعد ۵۰ میلیون متر مکعب آب انتقال خواهد یافت.

تاج الدینی تاکید کرد: البته طرح آبرسانی به دریاچه ارومیه وجود دارد اما باید با عزم جدی کامل شود.

وی افزود: اعتبار لازم ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است که ستاد دریاچه ارومیه این پیشنهاد را به هیئت دولت ارائه داده و ما نیز پیگیر هستیم تا به نتیجه برسد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر طرح های موجود کامل و تکمیل شود می‌توان گفت بسیاری از این نگرانی ها در خصوص خطر خشک شدن دریاچه ارومیه برطرف شود.

تاج الدینی در پایان سخنان خود گفت: در خصوص ستاد دریاچه ارومیه در برنامه است که جلسه ای با این ستاد و نمایندگان مجلس استان در تهران تشکیل شود تا ابعاد مختلف بررسی و پیگیری شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه