English

امام جمعه تبریز:

دریاچه ارومیه روز به روز به طرف خشک شدن حرکت می‌کند

امام جمعه تبریز گفت: دریاچه ارومیه است روز به روز به طرف خشک شدن حرکت می‌کند و باید مسئولان در این رابطه تلاش بیشتری کنند.

دریاچه ارومیه روز به روز به طرف خشک شدن حرکت می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز در خصوص انتشار فیلم ضرب و شتم یک بانوی محجبه در مقابل فرزندش در شیراز به دنبال تذکر به کشف حجاب چند خانم توسط یک مرد اظهار کرد: این فیلم تفسیر خاصی نمی‌خواهد، یک خانم به چند نفر بابت کشف حجاب تذکر داده و این واکنش را دریافت کرده است.

وی افزود: گذشته از ابعاد دینی موضوع سکوت در مقابل این خشونت عریان علیه یک خانم محجبه در مقابل دخترش منجر به تشدید دو قطبی‌های اجتماعی می‌شود و آنهایی که نگران جامعه ایران هستند باید فارغ از تفاوت‌های ظاهری و سلیقه‌ای با خانم تذکر دهنده دفاع کنند.

آل هاشم تاکید کرد: همه باید با صدای بلند از اقدام افرادی که چنین بی‌محابا یک خانم را ضرب و شتم می‌کنند اعلام انزجار کنند.

خطیب جمعه تبریز همچنین به مرحله پیش ثبت نام انتخابات مجلس از ۱۶ مرداد اشاره کرد و گفت: انتخابات مجلس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و چهار راهبرد امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت انشا الله باید جلوه باشکوه‌تری داشته باشد.

وی افزود: یکی ازحسن و مزایای قانون جدید انتخابات مجلس با در نظر گرفتن مرحله پیش ثبت نام از 16 مرداد این است که فرصت کافی برای تحقیق و بررسی هیات‌های اجرایی و نظارت و رسیدگی به شکایات است که تا حدود زیادی می تواند به یک انتخابات سالم کمک کند.

آل‌هاشم ادامه داد: همچنین برای مردم انقلابی فرصت مناسبی است با تحقیق و رصد بیشتر اوضوع و رفتارهای داوطلبان برای انتخابات حداکثری و انتخاب هوشمندانه آماده شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه‌های نماز جمعه تبریز به ۱۴ مرداد روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی اشاره کرد و گفت: ۶۰ سال نسل کشی در فلسطین، دادن سلاح شیمیایی به کسی ماندن صدام، قتل عام زن و کودک در ویتنام توسط غربی‌ها نقض حقوق بشر نیست.

امام جمعه تبریز افزود: حقوق بشرشان را در زندان‌ ابوغریب و زندان های متعدد دیگر و کشتارهای گوناگون مانند پاکستان و افغانستان و از این قبیل نشان می‌دهند و شکنجه را در غرب قانونی می‌کنند آن وقت این‌ها دم از حقوق بشر و دفاع از حرمت انسان و کرامت آن می‌زنند.

آل‌هاشم به برگزاری باشکوه دهه محرم امسال در ایران اسلامی به ویژه آذربایجان و تبریز اشاره کرد و اظهار کرد: آیین ها و مناسک دینی از جمله مناسبت‌ها توان بسیج کنندگی دین و هویت جمعی یک ملت را نشان می‌دهد و مهمترین آیین جمعی شیعیان مربوط به عزاداری ایام محرم است.

وی با تجلیل از مردم ایران اسلامی به ویژه مردم آذربایجان و تبریز در برگزاری باشکوه عزاداری‌های دهه اول محرم تصریح کرد: عزاداری‌های امسال با شکوه‌تر از هر سال دیگری برگزار شد و این یک معنا بیشتر ندارد آن اینکه هر وقت دشمن باورهای اعتقادی مردم را نشانه گرفته است مردم راسخ‌تر و محکم‌تر از گذشته پای اعتقادهای خودشان ایستاده‌اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی به گرمایش زمین و مخاطرات آن اشاره کرد و اظهار کرد: متاسفانه مسئولان آنطور که باید این مخاطرات را جدی نگرفته‌اند، ما نیازمند تدوین سیاست‌های جدید در این حوزه هستیم با اینکه هر سال شاهد بدتر شدن بحران‌های کم آبی و مصرف بالای انرژی هستیم اما نتوانسته‌ایم چاره موثری برای حل این تهدید اجرایی کنیم.

وی تصریح کرد: همه این مشکلات روز افزون وظیفه مدیران برای تنظیم برنامه‌های دراز مدت آنهم متکی بر فراوانی مخاطرات را گوشمزد می‌کند که باید با تدابیر علمی و صحیح با این مسائل برخورد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه