English

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

همه دستگاه های اجرایی در بحث جوانی جمعیت باید پای کار باشند

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اهمیت موضوع جوانی جمعیت در کل کشور نمایان است و دیگر در مرحله اقدام و عمل قرار داریم.

همه دستگاه های اجرایی در بحث جوانی جمعیت باید پای کار باشند

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، امانی در آیین افتتاحیه مرکز مردمی نفس استان مرکزی در دانشگاه علوم پزشکی اراک، ضمن تاکید بر حفظ وضعیت فعلی جمعیت ، افزود: در سال گذشته ۳۹ درصد تلفات جانی در تصادفات بین جوانان ۲۰ تا ۴۰ ساله بوده است و این یعنی ۶۵۰۰ نفری که میتوانستند در سنی باشند که تشکیل خانواده بدهند و فرزندآوری کنند به راحتی در جاده ها از دست رفته اند.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه تقریبا ۷۰ درصد وظیفه جوانی جمعیت برعهده وزارت بهداشت است، ولی ۳۰ درصد باقی مانده برعهده دستگاه هایی است که تشویق هایشان جذابیت بالایی برای مردم دارد و می توانند در ترویج این طرح نقش بسزایی ایفا کنند.

دکتر امانی تصریح کرد: میانگین سنی در سال ۱۳۵۵، ۲۲ سال بوده و الان به ۳۲ سال رسیده است و این به معنای سختی کار است و باید تمامی سازمان ها زودتر به هوش آمده و همه به وظایفشان عمل کنند.

وی ضمن تاکید بر افزایش ظرفیت نیروی انسانی گفت: ممکن است تا چندسال دیگر مراکز درمانی و بیمارستان های خیلی خوب با تجهیزات قوی داشته باشیم، اما هیچ پزشک و نیروی انسانی شاخصی وجود نداشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: همه دستگاه های اجرایی باید پای کار بیایند و  به سهم خود اقدام و عمل داشته باشند.

وی در پایان ضمن اشاره به بحث مرکز مردمی نفس گفت: در این مرکز که به دنبال نجات فرزندان سقط یا در معرض سقط است، اقدامات خوبی توسط بسیج جامعه پزشکی رخ داده و نتایج خوبی حاصل شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه