English

رئیس پلیس راه استان اصفهان خبرداد؛

کاهش ۶ درصدی جان باختگان تصادفات در جاده های اصفهان

رئیس پلیس راه استان از کاهش 6 درصدی در تعداد جان باختگان تصادفات جاده ای طی مدت 4 ماهه اول سال جاری خبر داد.

کاهش 6 درصدی جان باختگان تصادفات در جاده های اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ اصغر زارع در جمع خبرنگاران گفت: بحمد الله ایام نوروز امسال با کاهش های خوبی در زمینه تعداد جان باختگان ناشی از تصادفات جاده ای مواجه بودیم و همین روند در ماه های خرداد و تیرماه نیز تداوم داشت.

وی میزان تردد در جاده های استان اصفهان طی مدت 4 ماهه اول سال جاری را 172 میلیون و 517 هزار و 489 مورد اعلام کرد و عنوان داشت: افزایش تردد خودرو در جاده ها یکی از فاکتورهای افزایش تصادف به شمار می آید اما امسال  علی رغم افزایش 24 درصدی تردد خودرو در جاده های استان  با کاهش 6 درصدی در تعداد جان باختگان در تصادفات مواجه شدیم.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان علت 50 درصد از تصادفات رانندگی در جاده های استان را عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی عنوان کرد و گفت: میزان تصادفات در جاده های روستایی استان هم نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 درصد افزایش داشته که لازم است تا رانندگانی که از این جاده ها تردد می کنند قوانین و مقررات رانندگی را با دقت بیشتری رعایت کنند.

این مقام انتظامی از افزایش جان باختن موتورسواران در جاده های استان اصفهان خبر داد و گفت: یکی از مهمترین دلایل جان باختن موتورسواران در تصادفات، عدم استفاده از کلاه ایمنی است که از موتورسواران عزیز انتظار داریم ضمن رعایت قوانین و مقررات حتماً از کلاه ایمنی استفاده کنند تا در آینده شاهد اینگونه حوادث دردناک نباشیم.

سرهنگ زارع همچنین از اجرای طرح توقیف خودروهای دارای سرعت بالای 130 کیلومتر خبر داد و گفت: تا پیش از این خودروهایی که بیشتر از سرعت مجاز استفاده می کردند فقط جریمه می شدند اما با هماهنگی دستگاه قضایی خودروهایی که دارای سرعت غیر مجاز باشند علاوه بر اینکه جریمه می شوند اگر سرعت آنها بالای 130 کیلومتر باشد توقیف و به پارکینگ منتقل خواهند شد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان  بیان کرد: در همین زمینه 400 دستگاه خودرو که با سرعت بالای 130 کیلومتر در جاده های استان اصفهان تردد می کردند توقیف و روانه پارکینگ شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه