English

استاندار گیلان خبر داد:

ساخت مستند از وصیت‌نامه‌ها و آثار به جامانده از شهدا/ کنگره ملی شهدا در گیلان برگزار می شود

استاندار گیلان با اشاره به اینکه از ۲ هزار و ۳۰۰ شهید در این استان وصیت‌نامه بر جای مانده است، خواستار مستندسازی آنها و آثار، اهداف مشترک و پیام شهدا و تبدیل آنها به کتاب شد.

ساخت مستند از وصیت‌نامه‌ها و آثار به جامانده از شهدا/ کنگره ملی شهدا در گیلان برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز در جلسه هماهنگی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید گیلان در رشت اظهار کرد: اخلاص، ایمان و عشق به خدا، ولایتمداری و توسل به ائمه اطهار از ویژگی‌های برجسته شهدای گرانقدر ما بود که باید امروز بیش از پیش در جامعه ترویج و تقویت شود.

وی افزود: با وجود اینکه شهدا مسیری را برای دفاع از نظام و آرمانهای انقلاب انتخاب کرده و در نهایت در این راه به درجه رفیع شهادت نایل شدند، باید یاد و خاطره این بزرگ مردان و زنان را حفظ کنیم و بر همان شیوه ومسیر حرکت کنیم که در این صورت به طور حتم در کارها و امور موفق خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان عنوان کرد: شهدا به ما نیازی ندارند اما از ما انتظار دارند که راه و اهداف آنان را طی و محقق کنیم و باید بدانیم هرآنچه که امروز داریم از برکت و نورانیت شهداست.

استاندار گیلان اضافه کرد: همه شهدای گرانقدر ما حضور و حرکت‌شان را از مساجد آغاز کردند، در دوران انقلاب پایگاه حرکت های مردمی بود و در دوران دفاع مقدس نیز تمامی رزمندگان ما از این مراکز معنوی به سوی جبهه‌ها حرکت می‌کردند و امروز هم باید تابلو شهدا در مساجد و نیز تابلو و المان شهدای فرمانده و سایر شهیدان انقلاب و نظام در ورودی‌های شهرهای استان نصب شود.

عباسی به حضور نمادهای شهدا در میدان اصلی (شهدای ذهاب) شهر رشت اشاره و خاطرنشان کرد: اکثر شهدای استان در دوره جنگ در این میدان جمع می‌شدند و از این محل به سمت جبهه حرکت می‌کردند و پس از شهید شدن نیز پیکر مطهر آنان از این محل تشییع می شد، نباید این میدان فقط محل گردشگری باشد.

وی بیان کرد: ملت ما در طول ۴۴ سال بعد از پیروزی انقلاب، سختی‌های زیادی متحمل شد و شهدای گرانقدری را نثار انقلاب کرد و همچنان مقتدرانه به پیش می‌رود ضمن آنکه دشمنان خود را به خوبی می شناسد دشمنانی که به آتش زدن قرآن کریم و توهین به پیامبر اکرم(ص) دستور می دهند.

 

کنگره شهدا مردمی برگزار شود

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این جلسه اظهار کرد: برای مردمی کردن دومین کنگره ملی شهدای گیلان فراخوانی داده شود تا نقطه نظرات و پیشنهادات مردم را دریافت و این کنگره نیز مردمی برگزار شود.

سردار محمد عبدالله‌پور افزود: در کنگره نخست نیز همینگونه و مبتنی بر نقطه نظرات مردم برگزار شد و کم هزینه‌ترین یادوراه در کشور بود، نقطه عطف آن نیز حضور سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی بود که با وجود اینکه مشغله بسیار داشتند اما در این کنگره حضور یافتند.

وی با بیان اینکه کار برای شهدا افتخار است، عنوان کرد: در این استان هشت هزار شهید داریم که هر کدام قهرمان هستند و تا برپایی دومین کنگره شهدای گیلان ۱۰ ماه فرصت داریم و باید در این مدت کارها بگونه‌ای پیش برود که این کنگره نیز باشکوه هر چه بیشتر اجرا شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان بیان کرد: شهدا ناظر اعمال ما هستند و ما باید تلاش کنیم تا ارزشها و اهداف شهدا را در شهرهای خود گسترش دهیم و با توجه به اینکه میدان ذهاب(شهرداری) رشت محل اعزام رزمندگان به جبهه ها بود و سردار شهید حاج شهید قاسم سلیمانی نیز در کنگره اول در این مکان سخنرانی کردند، این میدان را به موزه شهدا تبدیل کنیم.

 

یاد و خاطره شهدا در کنگره ملی شهدا زنده می‌شود

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: نخستین کنگره شهدای گیلان توانست از لحاظ محتوا برنامه‌های بسیار خوبی را به نمایش بگذارد. در واقع در این کنگره‌ها یاد و خاطره شهدا زنده می شود.

سردار سیدعلی آقازاده افزود: حفاظت از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی توسط مردم یکی از دستاوردهای مهم کنگره است چون دشمنان ما می خواستند مردم را از انقلاب دلسرد و جدا سازند اما برپایی این کنگره تمامی نقشه های شوم دشمنان در این بخش را خنثی می‌کند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی به هشت هزار شهید گیلان در جنگ تحمیلی اشاره و اضافه کرد: یادآوری حضور اقشار مختلف مردم در جبهه‌ها و همچنین یادآوری خاطرات و رشادتهای شهدای گرانقدر گیلان از دیگر دستاوردهای کنگره ملی شهدا است.

سردار آقازاده به حضور شهید حاج قاسم سلیمانی در نخستین کنگره شهدای گیلان نیز اشاره و بیان کرد: اتفاق تاریخی و نقطه عطف نخستین گنگره شهدای گیلان حضور و سخنرانی شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

در جلسه هماهنگی دومین کنگره ملی شهدای گیلان که برخی از مدیران و دستگاه های اجرایی این استان نیز حضور داشتند، از ۱۶ اثر تولید شده در کنگره استانی شهدای دانشجو و شهدای کارمند گیلان نیز رونمایی شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه