English

استاندار گیلان بیان کرد:

شهید خوش سیرت متعلق به همه ملت ایران بویژه گیلانیان است

استاندار گیلان با بیان اینکه برگزاری مراسم شهید خوش سیرت محدود به یک شهرستان نیست افزود: شهید خوش سیرت متعلق به همه ملت ایران بویژه گیلانیان است

شهید خوش سیرت متعلق به همه ملت ایران بویژه گیلانیان است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، مصطفی سالاری در جلسه ستاد بزرگداشت سردار شهید مهدی خوش سیرت به تقدیم 3 شهید از سوی این خانواده در مسیر حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: شهید مهدی خوش سیرت صرفنظر از رده‌های نظامی به عنوان یک انسان وارسته، عارف و اخلاق‌مدار مشهور بود.

وی ایثار و فداکاری را یکی از خصایص بارز شهدا عنوان و خاطرنشان کرد: در مسیر توسعه جامعه نیز باید ابعاد کوچکتری از ایثار شهدا وجود داشته باشد و برخی افراد از خواسته‌های خود بگذرند تا اخلاق‌مداری حفظ شود.

خداوند قدر و منزلت شهدا را در نظر مردم ترسیم کرده است

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه خداوند قدر و منزلت شهدا را در نظر مردم ترسیم کرده است گفت: شهدا نیازمند برگزاری بزرگداشت نیستند بلکه این نیاز ما و جامعه است که از فداکاری آنان تجلیل کنیم.

ستاد بزرگداشت شهید خوش سیرت

وی پایداری و سربلندی ایران اسلامی را بواسطه شهدا دانست و اظهار داشت: تجلیل از شهدا وظیفه انسانی افرادی است که خود را مدیون خون آنان می دانند.

مردم، قدردان فداکاری شهدا هستند

استاندار گیلان با اشاره به اینکه مردم، قدردان فداکاری شهدا هستند افزود: شکوه و عظمت مراسم شهدا ناشی از حضور گسترده و روحیه قدرشناسی مردم است.

وی با قدردانی از اعضاء ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مهدی خوش سیرت گفت: مراسمی در خور شأن شهداست که مردمی باشد و در این مسیر ما تنها تمهیدات مراسم را فراهم می کنیم.

سالاری با بیان اینکه برگزاری مراسم شهید خوش سیرت محدود به یک شهرستان نیست افزود: شهید خوش سیرت متعلق به همه ملت ایران بویژه گیلانیان است.

وی بر ضرورت اطلاع‌رسانی گسترده برگزاری این مراسم از سوی صدا و سیما تأکید کرد و گفت: هرگونه حمایت و پشتیبانی لازم در برگزاری شایسته این مراسم انجام ‌گیرد.

محل زندگی این شهید کانون اعزام رزمندگان به جبهه‌ها بوده است

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه محل زندگی این شهید کانون اعزام رزمندگان به جبهه‌ها بوده است افزود: آمادگی بازسازی و حفظ این بنا که خاطرات این شهید وارسته در آن نهفته است برای بازدید عموم مردم وجود دارد.

مراسم شهیدان املاکی و خوش سیرت جزء وظایف مجموعه تیپ میرزاکوچک است

سردار حسین مصطفی پور فرمانده تیپ میرزا کوچک خان نیروی زمینی سپاه لنگرود  با اشاره به اینکه برگزاری مراسم شهیدان املاکی و خوش سیرت جزء وظایف مجموعه تیپ میرزاکوچک است گفت: هر سال با بیشترشدن وحدت، همدلی و انسجام اعضاء ستاد بر تعداد شرکت کنندگان در مراسم و تأثیر آن بر نسل کنونی جامعه افزایش پیدا می کند.

سردار مصطفی پور

سردار مصطفی پور افزود: مسابقه‌ها و برنامه‌های فرهنگی و ورزشی، چاپ کتاب، دیدار با خانواده شهدا و گردهمایی گردان حمزه در حاشیه این مراسم برگزار می شود.

پاسداشت فداکاری شهدا را جزء وظایف و نیاز جامعه است

در ادامه این جلسه فرماندار آستانه اشرفیه نیز پاسداشت فداکاری شهدا را جزء وظایف و نیاز جامعه دانست و گفت: تمام اهتمام خود را برای برگزاری شایسته این مراسم به‌کار خواهیم گرفت.

گفتنی است استاندار گیلان چهارشنبه گذشته در پنجمین سفر کاری خود به شهرستان آستانه اشرفیه با خانواده شهیدان خوش سیرت در منزل این شهداء دیدار کرد.

سردار شهید مهدی خوش‌سیرت فرمانده تیپ و معاون لشکر ۱۶ قدس گیلان بود که پس از حضور موثر در ۱۶ عملیات دوران دفاع مقدس و پس از ۱۳ مرحله جانبازی در سال 1366 و در سن 27 سالگی در عملیات نصر 4 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید حسین خوش سیرت در سال 1363 و شهید رضا خوش سیرت نیز در سال 64 در سن 30 سالگی در عملیات والفجر 8  به شهادت رسیدند.

مراسم بزرگداشت سردار شهید مهدی خوش سیرت ششم تیرماه در مزار شهدای آستانه اشرفیه برگزار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی