English

خانواده های شهدا از ما درخواستی جزء خدمت به مردم ندارند

استاندار گیلان با اشاره به اینکه جایگاه دختران در دین مبین اسلام جایگاهی بس والاست گفت: هر زمانی که در بین خانواده های شهدا و ایثارگران حاضر می‌شوم درخواستی جزء خدمت به مردم ندارند.

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، استاندار عصر امروز به مناسبت دهه مبارک کرامت در همایش استانی ریحانه‌های آسمانی به مناسبت تجلیل از فرزندان دختر نخبه‌ی شاهد و ایثارگر با اشاره به اینکه جایگاه دختران در دین مبین اسلام جایگاهی بس والاست گفت: هر زمانی که در بین خانواده های شهدا و ایثارگران حاضر می‌شوم درخواستی جزء خدمت به مردم ندارند.

محمدعلی نجفی در این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدای بزرگ انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعین حرم و تبریک و تهنیت آغاز دهه‌ی کرامت و میلاد حضرت معصومه(س) گفت: جایگاه دختران در دین مبین اسلام جایگاهی بس والاست که باید به این قشر پرشور و پراستعداد جامعه بیشتر پرداخته شود.

وی نقش پیامبر عظیم الشأن اسلام در احیای کرامت دختران را در صدر اسلام بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: زیبایی اندیشه‌ی پیامبر بزرگ اسلام در عزت دادن به دختران و ترویج این اندیشه باعثشد تا هویت آنان به خوبی در روزگاری که دختران زنده به گور می‌شدند ترسیم شود و به نسل‌های آینده منتقل گردد.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: اولین زنی که در اشاعه‌ی فرهنگ اصیل دینی، توسعه و ترویج آن با تمام داشته‌هایش گام برداشت حضرت خدیجه(س) بود.

وی خانواده‌های شهدا را پرچم دار رسالت بزرگ شهیدان گلگون کفن میهن اسلامی عنوان کرد و افزود: اقتدار نظام مقدس اسلامی با وجود فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران حفظ می‌شود.

استاندار گیلان به از خود گذشتگی‌های جوانان این مرز و بوم در دوران دفاع مقدس و نیز دفاع از حرمین اشاره و خاطر نشان کرد: شهدای گرانقدر با تقدیم جان خود، ایثارگران با تحمل رنج جانبازی و آزادگان نیز با مقاومت در دیوارهای اسارت توانستند پرچم اسلام را به اهتزاز درآورند.

وی خاطر نشان کرد: یکرنگی، دل‌های پاک و دامن‌های عفیف شما فضای جامعه را نورانی‌تر خواهد کرد.

نجفی با اشاره به اینکه در پیشرفت‌های علمی و اقتصادی به حضور مسلمانان به ویژه جامعه‌ی ایران اسلامی در دنیای بزرگ امروز نیازمندیم گفت: در این حضور اگر ارزش‌های فرهنگی، ‌حفظ کرامت و شرافت والای انسانی را نداشته باشیم حرف جدی در دنیا نخواهیم داشت.

وی افزود: افتخار ما این است که انقلاب و قانون اساسی ما متأثر از حفظ ارزش‌های والای انسانی هست.

وی داشتن عفت در میان جامعه‌ی زنان و دختران مسلمان ایرانی را در سطح دنیا زبانزد دانست و افزود: بخش اعظم این افتخار آفرینی مربوط به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران است.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: هر زمانی که در جمع خانواده های شهدا و ایثارگران حاضر می‌شوم درخواستی جزء خدمت به مردم، رفع گرفتاری، معیشت آنان و حفظ امنیت کشور نداشته و ندارند.

وی خاطر نشان کرد: بنده و مدیران استان افتخار می‌کنیم که خدمتگزار چنین جامعه‌ای هستیم و شما نمونه‌هایی از این خانواده ها هستید.

وی به افتخار آفرینی بانوان و دختران گیلانی در بخش‌های فرهنگی، آموزشی و کسب رتبه‌های برتر در کشور اشاره و اظهار داشت: بیش از ۶۰ درصد قبول شدگان کنکور که در سطوح عالی و رشته‌های با اهمیت حضور پیدا می‌کنند دختران گیلانی هستند.

استاندار گیلان افزود: در المپیاد ورزشی زنان و دختران جامعه با حفظ عفت و پاکدامنی و ترویج اخلاق اسلامی در دنیا حضور پیدا می‌کنند.

نجفی خاطر نشان کرد: در استان گیلان افتخار می‌کنیم در سطوح مدیریتی استان از خانواده‌های شهدا و فرزندان آنان بهره‌مند شده ایم.

در پایان این همایش با اهداء لوح تقدیر توسط استاندار گیلان از فرزندان دختر شاهد و ایثارگر تجلیل به عمل آمد.

به گزارش موج، گیلان ۱۳۹۳ دختر شهید دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه