English

نماینده مردم قم در مجلس:

در شهرداری‌ها نمی‌توان همه را راضی کرد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرداری‌ها سازمان‌های مستقل بدون بودجه دولتی هستند و مردم وقتی به این سازمان مراجعه می‌کنند، باید هزینه‌هایی را بپردازند. به همین خاطر نمی‌توان همه را راضی کرد و این یک واقعیت است.

در شهرداری‌ها نمی‌توان همه را راضی کرد

به گزارش خبرگزاری موج قم، احمد امیرآبادی فراهانی در بازدید منطقه دو و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم اظهار داشت: بر اساس آن وظیفه نظارتی که بر عهده داریم و ناظر بر عملکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر هستیم، لازم است هر از چند گاهی در مناطق شهری حضور یافته و عملکرد مدیران را بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه به‌طورکلی اقدامات منطقه 2 با توجه به وضعیتی که رصد شده بسیار خوب بوده و اقدامات قابل قبولی انجام‌شده که شایسته تقدیر است، افزود: در منطقه 2، نقاطی وجود دارد که باید برای رفع آن تلاش بیشتری صورت بگیرد، به‌ویژه ساماندهی بوستان جوان یکی از پروژه‌های مهمی است که باید اعتبارات ملی و استانی به آن تزریق شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: منطقه 2، منطقه محرومی است و به نظر می‌رسد با تخصیص بخشی از اراضی 32 و 48 هکتاری، باید ساماندهی خوبی را در منطقه شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا وضعیت بوستان امام رضا(ع) نیز ساماندهی شود چراکه این بوستان می‌تواند کارکرد شهری و منطقه‌ای داشته باشد که مدیریت شهرداری منطقه 2 در حال پیگیری بوده و کارهایی را انجام خواهد داد.

امیرآبادی با اشاره به اینکه مساله دکل‌های برق یک معضل مهم است اظهار داشت: در مناطق 2 و 6 و برخی از مناطق شهری دکل‌هایی وجود دارد که توافقاتی با برق منطقه‌ای و توانیر صورت گرفته که امیدواریم به‌زودی عملیاتی شود و اتفاق خوبی در این مناطق شاهد باشیم که بحث انتقال دکل‌ها به محیطی بهتر از وضعیت فعلی است.

وی با تأکید بر اینکه وجود دکل‌ها در بالای ساختمان‌ها بسیار مضر است که به‌زودی ساماندهی می‌شود، مطرح کرد: نکته بعدی وضعیت بوستان‌ها در منطقه است که بسیار خوب کار شده و تعداد بوستان‌ها خوب اضافه می‌شود؛ همچنین حریم ریل راه‌آهن یکی از موضوعاتی بوده که باید ایمنی آن مورد توجه باشد که دراین‌باره با مدیرعامل راه‌آهن صحبتی شده تا تخصیصی انجام شود تا ادامه ایمنی انجام گیرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مورد آب‌های سطحی نیز کارهای خوبی در منطقه انجام‌شده و بنده زمانی که در شورای شهر بودم، دغدغه اصلی ورود آب‌های سطحی به منازل مردم بود که در منطقه 2 این مشکل حل‌شده و در جوادالائمه(ع)، 18 متری قدس و خیابان اصلی توحید لوله‌گذاری‌هایی انجام گرفت و انتقال آب‌های سطحی به داخل رودخانه نیز اقدامی است که در دوره مدیریت اخیر انجام‌شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری از نظر نوع ارائه خدمات و میزان رضایتمندی قابل مقایسه با دیگر ادارات نیست خاطرنشان کرد: شهرداری را به دلیل تعدد وظایف و از طرفی به جهت اینکه یک سازمان درآمد هزینه است، نمی‌توان با سایر سازمان‌ها و ادارات در رضایت مردم مقایسه کرد.

امیرآبادی گفت: شهرداری‌ها سازمان‌های مستقل بدون بودجه دولتی هستند و مردم وقتی به این سازمان مراجعه می‌کنند، باید هزینه‌هایی را بپردازند. به همین خاطر نمی‌توان همه را راضی کرد و این یک واقعیت است. 

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها را باید با گذشته خودشان یا دیگر شهرداری‌ها مقایسه کرد افزود: با توجه به تجربه‌ای که از شورای شهر و رصد شهرداری‌های کشور داریم، عملکرد مدیریت شهری قم خوب است؛ با وجود همه مشکلات مالی کشور،  پروژه‌های قم به‌خوبی پیش می‌رود و ما نیز حمایت می‌کنیم.

به گفته وی، قم در موضوعات مختلف در آینده نه‌چندان دور می‌تواند یکی از شهرهای سرآمد کشور به‌خصوص در فضای سبز و حفظ بهداشت مردم و ساخت‌وساز و ... باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کارهایی که در شهر انجام می‌شود هزینه دارد و مردم هزینه را پرداخت می‌کنند و شورای شهر و شهرداری باید نسبت به هزینه‌های شهر، مردم را در جریان قرار دهند و این امر باعث می‌شود مردم بیشتر دلگرم شوند و در تأمین هزینه‌های شهر مشارکت بیشتری داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه