English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

نگاهی به ردپای جنایت آمریکا بر آب های خلیج فارس

ردپای جنایت های آمریکا نه تنها بر فراز آب های نیلگون خلیج فارس بلکه در همه جای جهان دیده می شود.

نگاهی به ردپای جنایت آمریکا بر آب های خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، دوازدهم تیرماه 1367 شمسی برابر با سوم ژوئیه 1988 میلادی، پرواز مسافربری شماره 655 شرکت هواپیمایی ایرباس، بندرعباس را به مقصد دبی ترک کرد و در آب‌های خلیج فارس با شلیک موشک هدایت شونده از «ناو دریایی وینسنس» متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا سقوط کرد و تمامی 290 سرنشین آن به شهادت رسیدند. 

بیش از 30 سال است که از وقوع این فاجعه انسانی می گذرد؛ هنوز هم یاد و خاطره شهدای سانحه هواپیمایی ایرباس در اذهان مردم ایران زنده است.

ملت ایران در چنین روزی با افشای جنایت های آمریکا هر سال قدم هایشان را بیش از پیش محکم تر بر می دارند تا شاید با اجرای این اقدام، مرهمی بر زخم های بازماندگان این حادثه باشند.

انقلاب اسلامی ایران علیرغم هجمه همه‌جانبه استکبار جهانی و تحریم‌های ناجوانمردانه، هر روز بر پیشرفت و عظمت آن افزوده می‌شود بنابراین پیشرفت ایران اسلامی در طول این چهار دهه برکسی پوشیده نیست و بیان این دستاورد‌ها نیز در سطح جامعه موج امیدآفرینی و ایستادگی بیش ‌از پیش مردم در برابر این توطئه‌ها و جنایت ها است. 

دستیابی ایران به فناوری هسته ای، ساخت موشک های بالستیک قاره پیما با همت و تلاش بی وقفه متخصصان و مهندسان داخلی، پیشرفت پزشکی، پرورش نخبگان و دانشمند ایرانی و... به وضوح دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران را در ابعاد مختلف نمایان می کند.

انتقام با سلاح های جنگی برازنده ایران و ایرانیان نیست! بلکه با آگاهی، ارتقای سطح دانش و روشنگری میتوان به راحتی مدعیان دروغین حقوق بشر را از میان برداشت. 

متاسفانه جنایت های مدعیان حقوق بشر برای تمام جهانیان به اثبات رسیده است و این جنایت ها تنها به فاجعه هوایی ایرباس ختم نمی شود بلکه ترور حاج قاسم سلیمانی ملقب به سردار دلها بار دیگر ماهیت دروغین حقوق بشر آمریکایی را زیر سوال برد. 

از دیرباز تاکنون آمریکایی و ادیای آنان در پشت واژه زیبای حقوق بشر، اقدامات غیر بشر دوستانه انجام  می دادند و منطق آنها با سلطه جویی، غارت، تحریم و چپاولگری بر علیه کشورهای ضعیف رابطه تنگاتنگی دارد.

بمباران شیمیایی هیروشیما و ناکازاکی، جنگ ویتنام، جنگ های نیابتی، تجاوز رژیم بعث عراق، ایجاد گروههای تروریستی داعش و...  از جمله اقدامات آمریکای جنایتکار است.

در همین راستا، نقش جوانان انقلابی، کودکان و همچنین نسل های بعد از ما در گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در ابعاد مختلف تاثیر بسزایی دارد.

تا انتهای گزارش با ما همراه باشید.

عطا ناوکی مدیرکل بنیاد شهید استان هرمزگان در گفت ‌وگو با خبرگزاری موج، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هواپیمای ساقط شده ایرانی در خلیج فارس اظهار داشت:حقوق بشر مهمترین دستاوردی است که قدرت‌های بزرگ از آن برای تحت فشار قرار دادن کشورهای دیگر استفاده می‌کنند تا به اهداف سلطه‌گرانه خود برسند. 

وی در ادامه ابراز داشت: فاجعه شلیک ناو آمریکایی وینسنس به هواپیمای مسافربری ایرباس نقض حاکمیت ایران در آب‌های سرزمینی خود از موارد نقض حقوق بشر، حقوق بین‌الملل و حقوق سازمان بین‌المللی هوانوردی محسوب می‌شود.

ناوکی اذعان داشت: امروز سردمداران غربی بخصوص آمریکایی‌ها با خوی استکباری خود اعلام می‌کنند که هر انسان و کشوری که در جبهه ما نیست و رویکرد مستقل دارد باید تسلیم ما شود و اگر چنین نشود مبادرت به ترور و جنایت علیه آن انسان یا کشور می‌کنند و این خوی جنایتکاری و تروریستی و تروریست‌پروری، منطق اصلی مدعیان دروغین حقوق بشری است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به جنایات گروه تروریستی داعش و نقش آمریکا در تشکیل این گروهک تروریستی ابراز داشت: رویکرد تروریست ‌پروری و استفاده ابزاری از تروریست‌ها برای رسیدن به مقاصد و مطامع جهانخوارانه، از اهداف اصلی نظام سلطه و دنیای استکبار است.

مدیرکل بنیاد شهید هرمزگان با اشاره به اهمیت بازخوانی چرایی و پیامدهای حمله جنایتکارانه موشکی ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایرباس در 12 تیرماه سال 1367 گفت: جنایات و دو رویی استکبار جهانی علیه کشورهای دنیا، پشت نقاب دفاع از حقوق بشر باقی نمی‌ماند و باید ماهیت آنان برای جوانان و نسل های آینده افشا شود بنابراین هر ساله در 12 تیرماه به مساله حقوق بشر آمریکایی بیش از پیش پرداخته می‌شود. 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه