English

بالغ بر ۱۵۰۰۰ شرکت کننده در مرحله دوم کنکور سراسری در یزد

نماینده تام‌الاختیار دانشگاه یزد در برگزاری آزمون‌های سراسری دراستان، از رقابت ۱۵هزار و ۱۰۳ یزدی در مرحله دوم (تیرماه) کنکور سراسری ۱۴۰۲ خبر داد.

بالغ بر ۱۵۰۰۰ شرکت کننده در مرحله دوم کنکور سراسری در یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی دانشگاه یزد؛ سیدمحسن میرحسینی با اشاره به اینکه کنکور سراسری نوبت دوم، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، ۱۴ و ۱۵ تیرماه به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود گفت: این آزمون در شهر یزد و ۹ شهرستان دیگر استان یزد برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: امسال ۱۵ هزار و ۱۰۳ نفر در استان یزد برای شرکت در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها داوطلب شده‌اند که از این تعداد ۹هزار و ۷۲ نفر زن و ۶ هزار و ۳۱ نفر مرد هستند به این معنا که ۶۰ درصد داوطلبان را زنان و ۴۰ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

وی یادآور شد: داوطلبان گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح چهارشنبه ۱۴ تیرماه، داوطلبان گروه آزمایشی هنر، عصر همان روز، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی، صبح  روز پنجشنبه ۱۵ تیرماه و داوطلبان گروه آزمایشی  زبان‌های خارجی عصر روز پنجشنبه به رقابت می‌پردازند.

دکتر میرحسینی تصریح کرد: در شهر یزد ۹ هزار و ۴۲۰ داوطلب در سه حوزه دانشگاه یزد، دانشکده فنی شهیدصدوقی و دانشگاه علم و هنر آزمون می‌دهند که ۸۵ درصد این داوطلبین (۷ هزار و ۹۸۱ نفر) در حوزه‌های غدیر، فجر، توحید و پردیس علوم حضور خواهند یافت.

وی با بیان اینکه کارت‌ شرکت در‌ آزمون‌ از روز یکشنبه ۱۱ تیرماه بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org قرار خواهد گرفت گفت: باجه رفع نقص نیز از روز سه شنبه ۱۳ تیرماه در دانشگاه یزد، ورودی دانش، روبه‌روی سالن فجر دایر است و داوطلبانی که برای چاپ کارت ورود به جلسه آزمون دچار مشکل شده‌اند، می‌توانند در این روز ساعت ۸ صبح تا ۱۲ و عصر از ساعت ۱۴ تا ۱۸ به این مکان مراجعه کنند.

این مقام مسئول تأکید کرد: به‌منظور رفاه شرکت‌کنندگان، داوطلبینی که حوزه امتحانی آن‌ها سالن‌های غدیر و فجر است از ورودی دانش واقع در بلوار دانشگاه و داوطلبینی که حوزه امتحانی آن‌ها ساختمان‌های توحید و پردیس علوم است از ورودی بصیرت واقع در بلوار شهیدان اشرف به دانشگاه وارد شوند.  

وی خاطرنشان کرد: به همراه داشتن کارت ورود به آزمون به همراه یک کارت شناسایی معتبر عکس‌دار الزامی است.

دکتر میرحسینی در پایان تاکید کرد: به برخی از داوطلبان و خانواده‌های آنها که عضو گروه‌ها و کانال‌های فضای مجازی مدعی تقلب هستند، هشدار می‌دهم تا گرفتار سوداگران کنکور نشوند.

وی همچنین در توصیه به داوطلبان برای برگزاری هر چه بهتر آزمون به نکاتی اشاره کرد که بدین شرح است:

شروع فرایند آزمون‌های صبح ساعت ۸:۰۰ و  آزمون‌های عصر ساعت ۱۴:۳۰ است. داوطلبان به موقع در محل حوزه‌های امتحانی حاضر شوند.

علیرغم تلاش‌های صورت گرفته برای روان‌کردن ترافیک، زمانی را برای این مورد در نظر بگیرید تا به موقع در محل آزمون حضور یابید.

برای حفظ آرامش و امنیت حوزه‌های آزمون داوطلبین باید تا پایان زمان آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند و حق خروج از حوزه را ندارند. لطفا با عوامل اجرایی همکاری کنید.

برای حفظ امنیت آزمون به همراه داشتن موبایل، ساعت هوشمند و کلیه وسایل الکترونیکی ممنوع است. قبل از ورود به حوزه این وسایل را به محل تعبیه شده تحویل دهید.

قبل از حرکت به سمت حوزه امتحانی از محل حوزه امتحانی در روی کارت ورود به جلسه اطمینان حاصل کنید و کارت ورود به جلسه مربوط به همان نوبت را به همراه داشته باشید.

به منظور برقراری نظم و آرامش بیشتر، با عوامل اجرایی آزمون همکاری کنید.

امکان تغییر حوزه آزمون و ثبت نام جدید اصلا امکان‌پذیر نیست، لذا لطفا به باجه رفع نقص مراجعه نکنید.

برای حفظ امنیت و رعایت اصول بهداشتی، حوزه‌ها قبل از برگزاری آزمون پلمپ شده است. لطفا برای بازدید از حوزه مراجعه نفرمایید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه