English

مدیر دفتر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آبفا مازندران مطرح کرد؛

چگونگی استفاده از هوش مصنوعی در مدیریت کیفیت آب

مدیر دفتر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آبفا مازندران به تشریح چگونگی استفاده از هوش مصنوعی در مدیریت کیفیت آب پرداخت و گفت: از این تکنولوژی می توان در بخش های پیش بینی کیفیت آب و پشتیبانی در تصمیم گیری های مربوط به تصفیه آب بهره برد.

چگونگی استفاده از هوش مصنوعی در مدیریت کیفیت آب

به گزارش روابط عمومی آب و فاضلاب مازندران، مهندس علی معزی اظهار داشت: در بحث پیش بینی کیفیت آب، با استفاده از الگوریتمهای یادگیری ماشین و شبکه های عصبی، می توان با تحلیل داده های آب و عوامل مؤثر بر کیفیت آن، مدلهایی برای پیش بینی کیفیت آب ایجاد کرد، این مدلها می توانند به عنوان ابزاری مفید در تصمیم گیریهای مربوط به تصفیه و پالایش آب مورد استفاده قرار گیرند.

وی ادامه داد: با استفاده از سامانه های هوشمند و حسگرهای مربوطه، می توان اطلاعات کیفیت آب را به طور مداوم و در زمان واقعی جمع آوری و تحلیل کرد و در صورت شناسایی مشکلات و ناهنجاریها، سامانه می تواند به صورت خودکار اقدامات لازم را انجام دهد مانند اعلام خطا، اجرای فرآیندهای تصفیه متفاوت و یا اتخاذ تدابیر اصلاحی.

مدیر دفتر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آبفا مازندران در خصوص به کارگیری هوش مصنوعی در پشتیبانی در تصمیم گیریهای مربوط به تصفیه آب گفت: این تکنولوژی با تحلیل داده های آب و ورودی های مرتبط، می تواند در فرآیندهای تصمیم گیری مربوط به تصفیه آب و استفاده بهینه از منابع موجود کمک کند.

وی با بیان اینکه شرکت آبفامازندران با بهره گیری ازسرباز نخبه گامهای مهمی در بخش به کارگیری شبکه عصبی در تعیین کیفیت آب زیرزمینی و همچنین بهینه سازی فرایند تصفیه برداشته است، افزود: استفاده از هوش مصنوعی در مدیریت کیفیت آب می تواند به بهبود و بهینه سازی فرایندها، تشخیص و پیش بینی مشکلات و کاهش هزینه ها منجر شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه