English

افزایش ۳۰ درصدی معاینه فنی ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از مراجعه ۱۲ هزار و ۳۳ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی طی ۲ ماهه ابتدایی سالجاری به مراکز معاینه فنی استان‌ خبرداد که این آمار حاکی از افزایش ۳۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

افزایش ۳۰ درصدی معاینه فنی ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری موج سیستان و بلوچستان؛ تیمورباقری اظهار داشت:از این تعداد ۷ هزار و ۸۹۹ مورد قبولی مرتبه اول، یک هزار و ۹۸۱ مورد قبولی پس‌ از اصلاح عیب و ۲ هزار و ۱۴۳ دستگاه نیز در تست های معاینه فنی رد شده اند.

وی هدف از تاسیس مراکز معاینه فنی را کاهش آلودگی هوای ناشی از تردد خودرو ها و افزایش ایمنی تردد خودروها عنوان کرد وافزود:در حال حاضر در شمال استان تعداد ۵ مرکز معاینه فنی دارای فعالیت می باشند که محل فعالیت آن ها در شهرستان‌های زابل،زاهدان(۲مرکز )،خاش و سراوان است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد:در مراکز فوق الذکر، علاوه بر بازدید های ظاهری شامل کیفیت آج لاستیک ها، شیشه ها و آینه ها، چراغ ها، کمربند ایمنی، کپسول آتش نشانی، باک ها، درب ها و موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ ها، تست آلاینده ها، کیلومتر شمار و تست نور صورت می پذیرد.

باقری خاطرنشان کرد:امیدواریم با انجام صحیح معاینه فنی خودروها و کنترل سلامت فنی آنها گام موثری در افزایش ایمنی سفرهای جاده ای و کاهش آلودگی های زیست محیطی برداشته شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه