English

مدیر کل راه و شهرسازی فارس؛

دولت نگاه درآمدی به مالیات بر خانه های خالی ندارد

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: نگاه دولت به مالیات از خانه های خالی نگاه درآمدی نیست بلکه افزایش عرضه به منظور کنترل بازار مسکن و اجاره بها هدف نهایی دولت است‌.

دولت نگاه درآمدی به مالیات بر خانه های خالی ندارد

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمود رضا طالبان در این خصوص اظهار کرد: نگاه دولت به مالیات از خانه های خالی نگاه درآمدی نیست بلکه افزایش عرضه به منظور کنترل بازار مسکن و اجاره بها هدف نهایی دولت است و دولت با این کار می خواهد به ساماندهی و کاهش سوداگری در این مسیر بپردازد.

سازمان امور مالیاتی ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ با انتشار اطلاعیه ای خطاب به مالکان دارای بیش از یک واحد مسکونی خالی اعلام کرد که در راستای اجرای ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات های مستقیم و حسب اطلاعات دریافتی از وزارت راه و شهرسازی در خرداد ماه سال جاری برگ مطالبه های مالیات متعلق به مالکان بیش از یک واحد مسکونی خالی در سال ۱۴۰۰ صادر و در درگاه ملی خدمات الکترونیکی مالیاتی بارگذاری شده است.

دبیر شورای مسکن استان فارس همچنین تصریح کرد: بر اساس قانون مالیات خانه های خالی (ماده ۵۴ مرکز قانون مالیات های مستقیم) اگر واحد مسکونی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بیش از ۱۲۰ روز خالی از سکنه باشد مشمول مالیات می شود.

در این خصوص محمودرضا طالبان متذکر شد: دولت برای سامان دهی بازار اجاره، خانه های خالی را شناسایی کند و در این راه از آمار شهرداری ها سامانه جامع املاک و اسکان، دستگاههای خدمات رسان و ... استفاده می کند.

طالبان خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه مالیات خانه های خالی مشمول اشخاص حقیقی و حقوقی خواهد شد، واحدهای متعلق به بانک ها و ادارات نیز هدف مالیات قرار می گیرند و در این زمینه دولت بنا دارد در اجرای قانون تفاوتی بین این دو بخش قائل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه