English

امام جمعه قم:

اهل بیت(ع) به خوبی معرفی نشده‌اند

امام جمعه قم گفت: اگر می‌بینیم مردم از اهل بیت(ع) اطاعت نمی‌کنند بخشی از آن به خاطر این است که اهل بیت(ع) به خوبی معرفی نشده‌اند و کلامشان به درستی ابلاغ نشده است.

اهل بیت(ع) به خوبی معرفی نشده‌اند

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار جمعی از طلاب عراقی محصل در شهر مقدس قم در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به وجوه مختلف زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها، اظهار کرد: بنابر روایات مختلف زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها معادل با زیارت امام رضا علیه السلام و دیگر معصومین است و از بزرگان دینی نقل شده است که زیارت این حضرت جایگزین زیارت قبر مخفی حضرت زهرا سلام الله علیها است.

وی با اشاره به اجر و قرب فراوان زیارت حضرت معصومه سلام‌الله علیها گفت: بهره مندی از این اجر و قرب مشروط به معرفت به حق حضرت معصومه سلام الله علیها است؛ معرفتی که به فرموده امام هشتم در مورد ائمه(ع) قبول امامت و اطاعت از فرامین‌شان و در مورد حضرت معصومه سلام الله علیها قبول شأنیت والای این حضرت در نزد پروردگار است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با توصیه به اینکه شما طلاب باید کلام اهل بیت (ع) را بفهمید و به دیگران ابلاغ کنید، گفت: امام هشتم فرمودند اگر مردم کلام زیبای ما را بدانند از ما اطاعت می‌کنند بنابراین اگر می‌بینیم مردم از اهل بیت اطاعت نمی‌کنند بخشی از آن به خاطر این است که اهل بیت(ع) به خوبی معرفی نشده‌اند و کلامشان به درستی ابلاغ نشده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی از افراد به خاطر عملکرد خوب یا بدشان منحصر در زمان خود نیستند، به مناسبت سالگرد شهادت شهدی سعیدی به تبیین شخصیت این شهید پرداخت و گفت: دو شاخصه مهم شهید آیت الله سعیدی ولایتمداری و بصیرت ایشان بود که باعث شد منحصر در زمان خود نباشند و تبدیل به الگویی برای آیندگان شوند.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه ولایتمداری شهید آیت الله سعیدی به حدی بود که هر کس در مسیر ولایت قرار داشت احترامش را حفظ می کرد، افزود: بصیرت ایشان هم به گونه‌ای بود که در میان مبارزان مختلف رژیم طاغوت طیف اصیل را تشخیص داد و با امام خمینی(ره) همراه شد و هیچگاه حاضر نشد با طیف های دیگر از جمله ملی گرایان دیدار داشته باشد.

در ابتدای این دیدار نیز حجت الاسلام میرغفاری مدیر مدرسه علمیه طلاب عراقی با بیان اینکه هدف از تأسیس این مدرسه تربیت طلاب انقلابی مبلغ ولایت است گفت: این مدرسه توسط سید هاشم حیدری و تحت اشراف و تولیت سید حسن نصر الله راه اندازی شده و تمام هم و غم طلاب این مدرسه نشر گفتمان انقلاب اسلامی و ولایت فقیه است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه