English

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان:

احداث‌موزه باستان شناسی و‌مردم شناسی در بیجار

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان از احداث مجموعه موزه‌های مردم‌شناسی، باستانی و فرش بیجار در زمینی به مساحت ۱۲ هزار متر مربع خبر داد.

احداث‌موزه باستان شناسی و‌مردم شناسی در بیجار

به گزارش خبرگزاری موج کردستان؛ منصور مهرزاداظهار داشت: حاشیه سد تلوار، تیمچه‌های بازار سنتی و موقعیت و وضعیت موجود قنات‌های شهر بیجار حکایت از یک گنجینه ارزشمند در حوزه گردشگری، جذب توریست‌های بین المللی، رونق و ایجاد اشتغال پایدار دارد.

وی افزود: عملیات اجرایی ساخت مجموعه موزه‌های مردم‌شناسی، باستانی و فرش بیجار آغاز شده است.

مهرزاد خاطرنشان کرد: این مجموعه موزه شامل موزه‌های فرش، نسخ خطی، باستان‌شناسی و مردم‌شناسی و ساختمان اداری در زمینی به مساحت ۱۲ هزار متر مربع در شهر بیجار احداث می‌شود.

وی افزود: در طرح احداث این مجموعه موزه، ۶ ساختمان در زمینی به مساحت ۱۲ هزار مترمربع برای هریک از موزه‌های موجود در این مجموعه بر اساس ظرفیت خود تعریف شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان گفت: قدمت بیش از ۷ هزار ساله بیجار و فرهنگ غنی مردمان این شهرستان نیازمند موزه باستان‌شناسی و موزه مردم‌شناسی است که این پروژه ابتدا با ساخت موزه فرش بیجار آغاز شده است.

مهرزاد افزود: تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال برای مجموعه موزه هزینه شده است که با ردیف اعتبارات موجود و سختی محل احداث، سرعت عملیات اجرایی به شدت کند است.

وی با تأکید بر پیگیری جذب اعتبار ویژه برای تسریع در روند اجرایی این مجموعه موزه، ادامه داد: وجود مجموعه موزه منطقه گروس موجب رونق این منطقه خواهد شد.

مهرزاد خاطرنشان کرد: وجود بازار سنتی، تیمچه‌های موجود در این مجموعه و قنات‌های بی‌نظیر بیجار از دیگر ظرفیت‌های قابل توجه سرمایه گذاری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه