English

افزایش چهار برابری ابتلا به تب مالت در ایلام

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ابتلا به بیماری تب مالت در این استان طی سال های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ حدود چهار برابر افزایش یافته است.

افزایش چهار برابری ابتلا به تب مالت در ایلام

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، علی نیکونهاد معاون دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اظهار داشت: طی سال ۹۹ تا ۱۴۰۰ تعداد موارد مشاهده شده بیماری تب مالت در استان ۲ برابر شد، همچنین تعداد افرادیکه در سال ۱۴۰۱ به این بیماری مبتلا شدند در مقایسه با سال ۱۴۰۰ دوباره افزایش ۲ برابری پیدا کرد.

وی افزود: این وضعیت نشان می دهد در بازه زمانی سال های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ در مجموع شاهد افزایش چهار برابری مبتلایان به بیماری تب مالت در استان ایلام بودیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: تب مالت از طریق تماس مستقیم با دام، استفاده از فرآورده های دامی و لبنی و گوشت غیر پاستوریزه انتقال پیدا می کند.

نیکونهاد تاکید کرد: این بیماری به صورت مزمن بر اندام های مختلف بدن تاثیر گذاشته و در درازمدت باعث از کار آفتادگی فرد می شود.

وی اضافه کرد: علائم بیماری تب مالت بیشتر به شکل آنفلوآنزا همچون دردهای مفاصل و عضلانی، بی حالی، تب، لرز، تعریق، ضعف، خستگی و درد کمر خود را نشان می دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: شهروندان برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری شیرخام را مصرف نکرده و آنرا بجوشانند و لبنیات را از مراکز معتبر خریداری کنند.

احمدی مدیرکل دامپزشکی استان ایلام نیز گفت: سه هزار و ۵۰۰ مورد خونگیری از دام های سنگین استان انجام شد که در آزمایش های بدست آمده یک مورد ابتلا به بیماری تب مالت در بین دام های سنگین استان گزارش شد.

وی یادآور شد: بدون شک یکی از اصلی ترین عوامل افزایش شیوع این بیماری در استان عرضه گوشت در حاشیه شهرهای استان است چراکه نظارت بهداشتی بر اینگونه مراکز وجود ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه