English

مدیر کل نظارت بر ساخت وساز‌ها شهرداری مشهد:

پلمپ بیش از ۳۲ هزار ساخت وساز خلاف ضوابط و قوانین شهرسازی در مشهد

مدیر کل نظارت بر ساخت وساز‌ها شهرداری مشهد بیان کرد: ضوابط و قوانین شهرسازی شامل همه بخش‌های ساختما‌ن سازی اعم از استحکام، نما، موارد بهداشتی، ارتفاع، مساحت، تعداد طبقات، موارد مربوط به پروانه ساختمانی، نوع کاربری، تغییر، تبدیل و افزایش ساختمان می باشد.

پلمپ بیش از ۳۲ هزار ساخت وساز خلاف ضوابط و قوانین شهرسازی در مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مسعود ایاز مدیر کل نظارت بر ساخت وساز‌ها و کمیسیون‌های ماده صد شهرداری مشهد مقدس در خبری اعلام کرد: با توجه به افزایش صنعت ساختمان سازی، برای افزایش استاندارد‌های ساختمان ها، ضوابط و قوانینی نهاده شده است که به هنگام اقدام به ساخت و ساز، باید آن‌ها را کاملاً رعایت کرد.

مدیر کل نظارت بر ساخت وساز‌ها و کمیسیون‌های ماده صد شهرداری مشهد مقدس همچنین در ادامه این خبر اظهار کرد: بر این اساس بیش از ۳۲ هزار ساخت وساز خلاف قانون و مقررات شهرسازی در سال ۱۴۰۱ پلمب شده است.

ایاز در ادامه ضمن شرح این ضوابط و مقررات گفت: ضوابط و قوانین شهرسازی شامل همه بخش‌های ساختما‌ن سازی اعم از استحکام، نما، موارد بهداشتی، ارتفاع، مساحت، تعداد طبقات، موارد مربوط به پروانه ساختمانی، نوع کاربری، تغییر، تبدیل و افزایش ساختمان و مواردی از این دست می‌شود و در صورتی که این موارد در ساختمان سازی نقض شود تخلف خوانده شده و با آن به صورت قانونی مقابله می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس ماده ۱۰۰ موجود در قانون شهرداری‌ها، همه مالکان املاک که قصد هر گونه ساخت و ساز، تفکیک و یا اقدام عمرانی را دارند، باید قبل از هر کاری پروانه ساختمانی دریافت کنند.

ایاز تاکید کرد: بر اساس قوانین نوسازی و عمران شهری، شهرداری‌ها حق دارند تا بر تمامی روند ساختمان سازی که در شهر و اطراف آن در حال انجام است نظارت کامل داشته باشند و با نظارت صورت گرفته در سال ۱۴۰۱، تعداد ۳۲.۸۰۹ حکم پلمپ ساختمان‌های متخلف در مشهد مقدس اجرا شده است که نسبت به سال گذشته تعداد ۹.۶۳۷ مورد افزایش داشته است.

مدیر کل نظارت بر ساخت وساز‌ها شهرداری مشهد متذکر شد: براساس قوانین، شهرداری بر چگونگی ساخت و ساز، تعداد طبقات، نمای ساختمان‌ها که باید طبق برنامه استاندارد‌ها و قواعد شهرسازی انجام شده باشد نظارت می‌کند.

وی افزود: در صورتی که فردی بخواهد بدون توجه به دریافت پروانه ساختمانی اقدام به ساختمان سازی کند و یا اینکه بند‌های موجود در پروانه را نادیده بگیرد، متخلف شناخته شده و با وی طبق مقررات شهرسازی برخورد خواهد شد و متخلفین ساختمانی که پس از پلمپ ملک، نسبت به ادامه روند غیر قانونی کار خود اصرار داشته باشند، پرونده تخلف آن‌ها به مراجع قضایی ارجاع خواهد شد.

ایاز در خاتمه گفت: با وجود این که در اکثر مواقع دلیل تخلفات سودجویی افراد است، اما به طور کلی باید گفت که نا آشنایی مردم با مقررات ساختمانی دلیل بروز تخلفات است که در صورتیکه همه از تخلفات ساختمانی آگاه باشند، هیچ مالکی اقدام به انجام آن‌ها و در معرض خطر گذاشتن جان ساکنین آن‌ها نخواهد کرد.خطرناک‌ترین نوع تخلفات هست چرا که ایمنی مردم ساکن در آنجا را با مشکل مواجه می‌کنند که از این جهت نیز برخورد با آن‌ها الزامی و ضروری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه