English

علیرضا ایزدی مطرح کرد؛

ثمرات قابل‌توجه تعامل شهرداری اصفهان با اداره کل میراث فرهنگی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان گفت:تعامل شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی نقش بسیار مهمی در شکل‌گیری توسعه پایدار شهر و اقتصاد گردشگری دارد.

ثمرات قابل‌توجه تعامل شهرداری اصفهان با اداره کل میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، علیرضا ایزدی در جمع اصحاب رسانه به مناسبت هفته صنایع دستی اصفهان بیان داشت: امروز ارتباط میان این دو نهاد به بهترین شکل ممکن در حال انجام است و بی‌شک ثمرات قابل‌توجهی را عاید شهر و شهروندان خواهد کرد.

وی افزود: هفته صنایع دستی بستری برای عرضه و معرفی هنر اصفهان و انتقال آن به نسل‌های بعدی است و امیدواریم امسال شاهد روزهای پرشکوهی در این هفته باشیم.

علیرضا ایزدی در خصوص ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی در شهرهای خواهرخوانده اصفهان توضیح داد:به طور کلی روابط بین المللی ما در مسیر خوبی قرار دارد و هدف‌گذاری امسال ما در راستای اجرای جشنواره‌های بین المللی است.

این مقام مسئول ادامه داد: در این راستا صنایع دستی به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم، مورد توجه ما بوده و به عنوان مثال در تعامل با کشور روسیه به این پتانسیل توجه داشته‌ایم.

وی در ارتباط  باصادرات صنایع‌دستی اصفهان و بیمه هنرمندان این رشته‌ها افزود:صنایع‌دستی یک عنصر حیاتی در اصفهان است و غالب صادرات آن به‌صورت چمدانی انجام‌ می‌شود، لذا صادرات آن هرگز به صفر نمی‌رسد. شاید از میزان آن در دورانی کاسته شود اما متوقف نمی‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: درحال حاضر بیش از ۶ هزار نفر از هنرمندان صنایع‌دستی تحت بیمه قرار دارند و اداره کل میراث فرهنگی تلاش برای افزایش سهمیه بیمه را در دستور کار قرار داده است، چنانکه حدود ۷۰ هزار نفر در حوزه صنایع‌دستی اصفهان فعالیت دارند و ضرورت دارد که این سهمیه افزایش یابد.

ایزدی با بیان اینکه میدان نقش جهان هویت صنایع دستی کشور و نه فقط اصفهان است، افزود: تنها در بخش سنگ‌های قیمتی و آن هم به دلیل اینکه در حوزه تامین و تراش چرخه کاملی نداریم شاید جنس چینی دیده شود در غیر این صورت  اگر جنس چینی دیدید اطلاع بدهید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهانب با اشاره باینکه اوج صادرات ما نیز در قالب چمدانی بوده است، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های ما برای هنرمندان بحث بیمه هست. زمانی که بحث فرش مطرح بود خیلی افراد از طریق این هنر بیمه شدند، بعد از آن سازمان تأمین اجتماعی قادر به پرداخت آن نبود که در این باره بیمه بخشی از افراد قطع شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه