English

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان خبر داد؛

راه‌اندازی گذر ویژه صنایع دستی در پارک هشت بهشت

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: شهرداری در سال آینده گذر ویژه صنایع‌دستی در پارک هشت بهشت راه اندازی می کند تا هنرمندان صنایع‌دستی بتوانند محصولات خود را تولید و عرضه کنند و به فروش برسانند.

راه‌اندازی گذر ویژه صنایع دستی در پارک هشت بهشت

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مرتضی نصوحی در آئین اختتامیه ایده‌کاپ دوازدهم (طراحی نمادهای شهری با صنایع دستی ترکیبی و خلاق)،  با بیان اینکه دو برند شهر جهانی صنایع‌دستی و شهر خلاق صنایع دستی متعلق به اصفهان است، گفت: ۱۴ شهر و روستا در کشور عضو شبکه شهرهای جهانی صنایع‌دستی هستند و پنج شهر نیز در کشور به عضویت شبکه شهرهای خلاق صنایع‌دستی درآمده‌اند.

او با اشاره به مشکلاتی همچون کمبود آب، آلودگی هوا و فرونشست زمین در اصفهان افزود: فعالیت در حوزه صنایع‌دستی آلودگی ایجاد نمی‌کند و اشتغال‌زا است، از سوی دیگر صنایع‌دستی با جذب گردشگر ارتباط نزدیکی دارد و رونق شهرها به واسطه آن شکل می‌گیرد و کمک می‌کند تا برای فرهنگمان ارزش قائل شویم و از توسعه صنعتی آسیب‌زا فاصله بگیریم.

نصوحی با تأکید بر اینکه مدیریت شهری به دنبال برگزاری ایده کاپ‌های مختلف است، اضافه کرد: سیزدهمین ایده‌کاپ به موضوع گردشگری اختصاص دارد و فراخوان آن اعلام شده تا از ایده‌های شهروندان و نخبگان بهره‌مند شویم.

مدیر پژوهش خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با اشاره به شعار «با هم بهتریم» که محور اقدامات این حوزه است، ادامه داد: با هم بهتر می‌توانیم فکر کنیم، تصمیم بگیریم، اجرا و حتی نظارت کنیم، چراکه اگر میان حوزه تصمیم‌گیر و اجرایی فاصله بیفتد، ضعیف خواهیم ماند.

این مقام مسئول ادامه داد: با برگزاری ایده‌کاپ‌ها مدیریت شهری به دنبال آن است تا ویژگی‌های شهر خلاق صنایع‌دستی و شهر جهانی صنایع‌دستی را به نمادها و المان‌هایی که در سطح شهر نصب می‌کند، گره بزند.

نصوحی اعلام کرد: در راستای رونق بخشیدن به این صنعت، سال آینده گذر ویژه صنایع دستی در پارک هشت بهشت ایجاد می‌شود تا هنرمندان صنایع‌دستی بتوانند محصولات خود را در آن تولید و عرضه کنند و به فروش برسانند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه