English

با دستور وزیر راه و شهرسازی؛

واحدهای مسکونی نوسازی شده در بافت‌‌های فرسوده استان اصفهان افتتاح شد

واحدهای مسکونی نوسازی شده در بافت‌‌های فرسوده استان اصفهان با پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات افتتاح شدند .

واحدهای مسکونی نوسازی شده در بافت‌‌های فرسوده استان اصفهان افتتاح شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، آیین افتتاح و بهره‌برداری از ۱۹۹ واحد مسکونی نوسازی شده در بافت‌های فرسوده استان اصفهان طی برقراری ارتباط تصویری با مقام عالی وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، برای ساخت این واحدها ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

 بیش از پنج هزار واحد مسکونی نوسازی شده در بافت‌های فرسوده ۱۷ استان و ۶۷ شهر کشور با دستور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح شدند.

در استان اصفهان نیز همزمان با سراسر کشور آیین افتتاح و بهره‌برداری از واحدهای مسکونی نوسازی شده در بافت‌های فرسوده استان برگزار و طی ارتباط تصویری با مقام عالی وزارت راه و شهرسازی ۱۹۹ واحد از مجموعه پروژه‌های در دست اقدام و نوسازی استان اصفهان افتتاح شد.

علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: واحدهایی که در این آیین به بهره‌برداری رسید، در ۶۵ پروژه تعریف شده محدوده‌های بافت فرسوده شهری استان اصفهان شامل شهرهای اصفهان، کاشان، شهرضا، آران و بیدگل، خمینی‌شهر، مبارکه، نطنز، گلپایگان و نجف‌آباد احداث شده‌اند.

وی اذعان داشت: برای احداث و نوسازی این واحدهای مسکونی ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات نوسازی پرداخت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان داشت: این استان به دلیل قرارگیری در منطقه مرکزی کشور و سابقه زیست و سکونت، اکثر شهرهای آن از بافت تاریخی و فرهنگی قابل توجهی در سطح ملی و جهانی برخوردار است لیکن علی‌رغم وجود چنین ظرفیتی، بیش از ۱۴ هزار هکتار از اراضی شهرهای استان اصفهان در زمره بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری قرار دارد.

قاری قرآن افزود: از این میزان سه هزار هکتار را بافت‌های تاریخی تشکیل می‌دهد لذا در سطح استان اصفهان سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای ۱۱ هزار هکتار بافت فرسوده به جز بافت تاریخی امکان پذیر است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه