English

دادستان شهرستان البرز خبرداد:

بازداشت یک کارمند در امور گمرکی با در اختیار داشتن تعداد ۱۹ کارت بازرگانی

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز از بازداشت یک کارمند در امور گمرکی با در اختیار داشتن تعداد 19 کارت بازرگانی و استفاده غیرمجاز از آنها خبر داد.

بازداشت یک کارمند در امور گمرکی با در اختیار داشتن تعداد 19 کارت بازرگانی

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی زاده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز در تشریح اقدامات این متهم گفت: حسب گزارشات واصله احدی از کارمندان در امور گمرکی با در اختیار داشتن تعداد 19 کارت بازرگانی اقدام به ترخیص  کالا به نحو غیرمجاز نموده و موجب اخلال در بازار شده است؛ که در این خصوص پرونده قضایی در یکی از شعب بازپرسی دادسرای شهرستان البرز تشکیل و متهم تحت تعقیب قضایی گرفت و بازداشت شد.

وی افزود: مطابق ماده ۳۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرگونه اجاره و بهره برداری از کارت های بازرگانی غیر، جرم بوده و برای متخلفان مجازات پیش بینی شده است و کارکنان نیز مجاز به داشتن این کارت ها نیستند و دستگاه متولی باید نسبت به این موضوع نظارت داشته باشد.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان داشت: با توجه به تحقیقات انجام شده این کارمند با دریافت کارت های بازگانی به نام افراد بی بضاعت اقدام به فعالیت های اقتصادی در حوزه واردات و صادرات نموده و به دلیل عدم تمکن مالی، امکان وصول مالیات از صاحبان کارت ها میسر نبوده و مستفاد از بند ۷ ماده ۲۷۴ از قانون مالیات های مستقیم الحاقی سال ۹۴، نشان دهنده فرار مالیاتی گسترده توسط این متهم است.

وی تصریح کرد: "ترخیص کاری" در امور گمرکی توسط کارمندان ممنوع بوده، اما یکی دیگر از اقدامات متهم موصوف دلالت بر این امر داشته و کالاهای وارداتی توسط این کارمند ارزیابی و ترخیص شده است.

این مقام مسئول اعلام داشت: متهم این پرونده پس از بازداشت به اتهام سوء استفاده از کارت های بازرگانی و ارتشاء تفهیم اتهام و روانه زندان شد و پس از طی دوران بازداشت موقت، با تامین قرار کیفری متناسب (وثیقه) آزاد شد و تحقیقات در خصوص سایر اقدامات این فرد و شناسایی مرتبطین وی و روشن شدن ابعاد آن ادامه دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز در خاتمه خاطر نشان کرد: فساد همواره خط قرمز دستگاه قضایی بوده وهست و قطعاً با مفسدان و متخلفان خصوصاً درحوزه ادارات برخورد قانونی قاطع صورت خواهد گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی