English

پس از ۳ سال فعالیت انجام شد ؛

صدور مجوز رسمی مرکز رشد واحدهای فناور دانشکده فنی و حرفه ای شهید رجایی کاشان

کانون شکوفایی، خلاقیت و نوآوری دانشکده فنی و حرفه ای شهید رجایی کاشان پس از 3 سال فعالیت ، مجوز لازم برای تبدیل به مرکز رشد واحدهای فناور را اخذ کرد.

صدور مجوز رسمی مرکز رشد واحدهای فناور دانشکده فنی  و حرفه ای شهید رجایی کاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حمیدرضا تفویضی رئیس دانشکده فنی و حرفه ای شهید رجایی درجلسه دفاعیه  اخذ مجوز مرکز رشد واحدهای فناور به سابقه تاسیس کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری دانشکده اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 11 هسته و واحد فناور در این کانون مشغول به فعالیت می باشند که برخی از محصولات این شرکت به مرحله تولید انبوه رسیده است . وی گفت : آماده تعامل و همکاری با همه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ، سازمان ها و نهاد ها و افراد توانمند و صاحب ایده هستیم.

وی به افتتاح نخستین بازارچه دانشجویی در سطح دانشگاه های فنی و حرفه ای اشاره کرد و افزود: در این بازارچه دانشجویان محصولات تولیدی خود را از تولید به مصرف عرضه می کنند و خدمات تخصصی مرتبط با رشته خود را به دیگران ارائه می نمایند.

در ادامه جلسه مجید مسعودی مسئول کانون شکوفایی، خلاقیت و نوآوری به معرفی کامل این کانون پرداخت . وی به پتانسیل های موجود علمی و دانشگاهی ، مراکز صنعتی و کشاورزی ، دریاچه نمک ، پتانسیل نور خورشید و سایر ظرفیت های موجود در منطقه کاشان اشاره کرد و بر ضرورت فراهم نمودن شرایط لازم برای رشد شرکت های فناور و شرایط لازم برای توسعه همکاری صنعت با دانشگاه تاکید کرد.

وی وجود دانشگاه کاشان، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی، شهرک های صنعتی متعدد، نیاز شهرک های صنعتی به دانشگاه را از فرصت های موجود در منطقه کاشان دانست و گفت: تعامل خوبی با این مراکز و به خصوص پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان داریم که همه اینها به رشد مجموعه کمک خواهد کرد .

علیرضا فرجی معاون فناوری و نوآوری و رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان هم در این جلسه گفت : راهبردهای اصلی پارک علم و فناوری در 5 باب تعریف شده است که می توان به فرش ماشینی و دستباف ، گل وگلاب ، گردشگری زمینی و هوایی ، معماری و صنایع دستی ، صنایع خلاق اشاره کرد .

معاون فناوری و نوآوری و رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان گفت : ماموریت پارک های علم و فناوری ترکیب اقتصاد سنتی با اقتصاد دانش بنیان می باشد.

وی در ادامه بیان کرد: باید در کنار مهارت های علمی، مهارت های زندگی، کارآفرینی و کسب و کار را در دانشگاه ها آموزش دهیم .

در این جلسه ،ایمانیان رئیس مرکز رشد جامع مهارتی دانشگاه فنی و حرفه ای گفت : در دانشگاه فنی و حرفه ای حوزه های مهارتی و ارتباط با صنعت برای ما اهمیت بالایی دارد و بایستی خلاقیت و نوآوری به صوری جدی پیگیری شود .

در پایان جلسه با اشاره به موارد ذکر شده و دفاعیات مطرح شده، مجوز مرکز رشد واحدهای فناور دانشکده فنی و حرفه ای شهید رجایی کاشان صادر شد.

لازم به ذکر است؛ در دانشگاه فنی و حرفه ای مجوز مرکز رشد واحدهای فناور، تنها به مراکز استان ها اعطا می شود و دانشکده فنی و حرفه ای شهید رجایی کاشان نخستین شهرستان است که با توجه به پتانسیل های خود توانسته مجوز این مرکز را اخذ کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه