English

رئیس پلیس فتا استان اصفهان خبرداد؛

کلاهبرداری با ثبت نام تور جعلی مشهد مقدس

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که با درج آگهی تور لحظه آخری مشهد مقدس در سایت دیوار از شهروندان کلاهبرداری می کرد خبرداد.

کلاهبرداری با ثبت نام تور جعلی مشهد مقدس

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در سایت دیوار به بهانه ثبت نام در تور هوایی مشهد مقدس مبلغ 60 میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در سایت دیوار با آگهی ثبت نام تور لحظه آخری مشهد مقدس مواجه شده که جهت ثبت نام با آگهی دهنده تماس گرفته که فرد آگاهی دهنده به بهانه ظرفیت محدود با ارائه شماره کارت از شاکی درخواست واریز 60 میلیون ریال بابت ثبت نام کرده است اما شاکی پس از واریز وجه به حساب معرفی شده نه تنها بلیت دریافت نکرده است حتی فروشنده از پاسخگویی به تماس وی امتناع و آگهی را حذف کرده است.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: در این راستا مأموران با بررسی مستندات و اظهارت شاکی و انجام اقدامات هوشمندانه پلیسی موفق شدند متهم را شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد به شهروندان توصیه کرد برای خرید یا پیش خرید بلیت یا ثبت نام در تورهای سیاحتی و زیارتی به دفاتر مجاز و معتبر مراجعه و از خرید اینترنتی از سایت های متفرقه و فاقد مجوز یا شبکه های اجتماعی خودداری کنند.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: برخی تبلیغات که در سایت های واسطه گر با عناوین بلیت تخفیف دار، لحظه آخری، تورهای گردشگری سریع و و ارزان و... منتشر می‌شود به‌منظور کلاهبرداری بوده و شهروندان باید حتی الامکان بصورت حضوری پس از تایید هویت و اصالت ارائه دهنده خدمات اقدام به واریز وجه و ارائه اطلاعات هویتی خود کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه