English

رئیس اداره منابع آب شهرستان لنجان خبرداد؛

مسدود شدن ۲۱ حلقه چاه غیر مجاز در لنجان

رئیس اداره منابع آب شهرستان لنجان گفت: بالغ بر 21 حلقه چاه غیر مجاز به منظور حفاظت از منابع آب و تقسیم درست منابع زیر زمینی مسدود شده است.

مسدود شدن 21 حلقه چاه غیر مجاز در لنجان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، امیرافشین غدیرپور گفت: چاه‌های غیرمجاز مسدود می‌شوند تا بتوان منابع آبی زیرزمینی را تعادل رساند چراکه اجرای طرح احیاء وتعادل بخشی در شهرستان لنجان موجب بهبود کیفیت آب چاه‌ها و کاهش افت سطح آب زیرزمینی می شود.

رئیس اداره منابع آب شهرستان لنجان تصریح کرد: نصب کنتورهای هوشمند از دیگر اقدامات مهم طرح احیاء وتعادل بخشی منابع آب است و 25 کنتور هوشمند الکترومغناطیس بر روی چاه های مجاز شهرستان لنجان نصب شد.

وی ادامه داد: تعداد 11 پروانه چاه مجاز نیز اصلاح و تعدیل شده که روی هم رفته حجم صرفه جویی حاصل از این اقدامات حدود دو میلیون متر مکعب در سال است.

غدیرپور اضافه کرد: در راستای نجات منابع آب تعداد 108 پرونده قضایی فعال در این شهرستان وجود دارد و 29 رأی اخذ شده است.

وی تأکید کرد: در مصوبات جلسه شماره 15 شورای عالی آب تکالیف و وظایف در طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی برای وزارتخانه ها و دستگاههای مختلف از جمله وزارت کشور، وزارت صنعت معدن تجارت و وزارت نیرو، شرکت‌های آب منطقه ای، دستگاههای قضایی و انتظامی، سازمان برنامه و بودجه، سازمان‌های جهاد کشاورزی، اداره های کل منابع طبیعی و آبخیزداری و سازمان زمین‌شناسی مشخص شده است.

گفتنی است؛ شهرستان لِنجان یکی از شهرستان‌های استان اصفهان به مرکزیت زرین شهر است و در فاصله 35 کیلومتری جنوب غربی اصفهان واقع شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه