English

مدیرکل منابع طبیعی مازندران- ساری مطرح کرد؛

عامل انسانی علت اصلی آتش سوزی‌ها در جنگل های مازندران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری، عامل انسانی را علت اصلی بیشتر آتش سوزی‌های عرصه‌های جنگلی مازندران اعلام کرد.

عامل انسانی علت اصلی آتش سوزی‌ها در جنگل های مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید علی علوی اظهار داشت: گرم شدن هوا، وزش باد گرم، کاهش بارندگی، تجمع برگ‌های خشک در عرصه در کنار بی توجهی مسافران و گردشگران از دلایل اصلی وقوع آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی این استان است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۶۷ فقره آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی زیرپوشش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری به وقوع پیوست که در جریان آن ۲۲۱.۸ هکتار از این عرصه‌ها در آتش سوخت و دچار خسارت شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران- ساری تصریح کرد: در ۲ ماهه نخست امسال نیز ۳ فقره آتش سوزی در جنگل‌های تحت پوشش اداره کل ساری رخ داد که در جریان آن ۲.۴ هکتار از اراضی جنگلی در آتش سوخت و خساراتی به عرصه‌ها وارد شد.

وی عامل انسانی را علت اصلی بیشتر آتش سوزی‌های عرصه‌های جنگلی مازندران اعلام کرد و گفت: گرم شدن هوا، وزش باد گرم، کاهش بارندگی، وجود برگ‌های خشک در عرصه در کنار بی توجهی مسافران و گردشگران از دلایل اصلی وقوع آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی این استان است.

علوی بیان داشت: هم اکنون ۲ بالگرد اطفای حریق در این استان یکی در عرصه‌های جنگلی زیرپوشش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری و دیگری در منابع طبیعی غرب این استان وجود دارد و در صورت نیاز از بالگرد استان‌های گلستان و استان معین البرز نیز استفاده خواهد شد.

وی در ادامه نقش بالگرد در اطفای حریق بویژه در مناطق سخت و صعب العبور را مهم، حیاتی و اثرگذار توصیف کرد و افزود: در صورت وقوع آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی صعب العبور، هر یک بالگرد چهار هزار لیتر آب را حمل و در این عرصه‌ها تخلیه می‌کند که نقش بسزایی در اطفای حریق دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری با اشاره به افزایش دمای هوای استان در روز‌های پیش رو به هم استانی‌ها و مسافران گرامی توصیه کرد: از روشن کردن آتش در کنار مزارع و جنگل‌ها و مراتع جدا خودداری و یا قبل از ترک محل از خاموش شدن کامل آتش اطمینان حاصل کنند.

وی عنوان داشت شماره‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ آماده دریافت پیام‌های مردم در خصوص آتش سوزی، تصرف و تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی و قاچاق چوب است و مردم و دوستداران طبیعت می‌توانند بدون هزینه و بصورت شبانه روزی اطلاعات خود را در این زمینه ارسال تا در اسرع وقت نسبت به آن اقدام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه