English

رییس سازمان آتش نشانی شیراز خبر داد؛

کاهش ۷۰ درصدی آتش سوزی منابع طبیعی درکلانشهر شیراز

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز خبر داد: برگزاری موفق سه مرحله از طرح حافظان شهر من، کاهش ۷۰ درصدی آتش سوزی منابع طبیعی در کلانشهر شیراز را به دنبال داشت.

کاهش ۷۰ درصدی آتش سوزی منابع طبیعی درکلانشهر شیراز

به گزارش خبرگزاری موج فارس، آتش پاد محمدهادی قانع رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز با اتمام طرح حافظان شهر من و پایان فصل گرما در بیان اثربخشی موفق این طرح بر حریق مراتع و فضای سبز اظهار داشت: این طرح از سال ۱۳۹۹ در جهت مقابله با آتش سوزی‌های مراتع و فضای سبز توسط سازمان آتش‌نشانی شیراز تدوین شد و به تصویب وزارت کشور رسید و پس از آن، دستورالعمل طرح حافظان شهر من در سطح کشور به اجرا درآمد. 

 
آتش پاد قانع افزود: با توجه به نگاه ویژه شهرداری شیراز به کاهش آتش سوزی مراتع، فضای سبز و باغات، سازمان آتش نشانی شیراز براساس رسالت خود، سومین مرحله از طرح حافظان شهر من را از ابتدای اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ آغاز و طی بازه زمانی شش ماهه ، هفت گام موثر طرح مذکور شامل: آگاهی رسانی عمومی، شناسایی نقاط پر خطر، بازدید های پیشگیرانه، آموزش های شهروندی، کشف به موقع حوادث، به روز رسانی تجهیزات و ماشین‌آلات و علت یابی دقیق حریق در مراتع را با مشارکت گسترده شهروندان و دستگاه های مربوطه به انجام رساند.
 
رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز مهمترین و اثر بخش ترین محور طرح حافظان شهر من را پیشگیری معرفی کرد و افزود: نیروهای داوطلب تیم واکنش سریع و کارشناسان آموزش سازمان آتش‌نشانی شیراز با حضور در میان شهروندان و دستگاه های مربوطه از جمله، سازمان سیما و منظر، منابع طبیعی و پسماند آموزش های لازم را ارائه داده و همچنین با برگزاری وبینارهای آموزشی در فضای مجازی در جهت کاهش حوادث آتش سوزی در فضای سبز تلاش کردند.
 
وی گفت: همچنین کارشناسان ایمنی و پیشگیری این سازمان با شناسایی نقاط نا ایمن و در معرض خطر، به رفع ناایمنی ها پرداخته و کاهش عوامل حادثه ساز در باغ ها و مراتع، این سازمان را به اهداف خود نزدیک تر کرد.
 
آتش پاد قانع بهره برداری از ایستگاه پارک کوهستانی دراک و نصب شیرهای هیدرانت در این محدوده را از اقدامات مهم سازمان آتش‌نشانی در جهت پوشش مناسب عملیات ها در مراتع عنوان و تصریح کرد: افتتاح ایستگاه آتش نشانی پارک کوهستانی دراک با تجهیزات و نیروهای متخصص و همچنین نصب شیرهای هیدرانت در این محل، سرعت دسترسی آتش نشانان به حوادث آتش سوزی در ارتفاعات دراک را افزایش داده و قطعا اقدام به موقع تیم های عملیاتی کاهش خسارت ناشی از حوادث انسان ساخت را به دنبال خواهد داشت.
 
رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز در خصوص تاثیر طرح حافظان شهر من در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۱ یادآور شد: این طرح با اقدامات پیشگیرانه مجموعه بزرگ آتش نشانی شیراز به ویژه تیم های کارشناس و آموزش و همکاری نیروهای داوطلب در هفت بخش معرفی شده، کاهش ۷۰ درصدی آتش سوزی منابع طبیعی را نسبت به سنوات گذشته در شهر شیراز رقم زد.
 
تهیه و تدوین طرح حافظان شهر من با هدف پیشگیری و کاهش حوادث مراتع و فضای سبز براساس رسالت سازمان آتش‌نشانی در حوزه ایمنی بوده که با هدف ارزش نهادن به منابع طبیعی انجام و در نهایت آموزش گسترده شهروندی، شناسایی نقاط پر خطر، ارتقا امکانات و تجهیزات و مشارکت مردمی راهکارهایی مناسب در جهت رسیدن به اهداف این طرح بود.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه