English

رئیس اداره جنگلکاری، پارکهای منابع طبیعی مازندران - نوشهر خبر داد؛

شناسایی بیش از ۱۰۰ اصله درخت خطر ساز در پارکهای غرب مازندران

رئیس اداره جنگلکاری، پارکها و ذخیره گاه های جنگلی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر از شناسایی 115 اصله درخت خطر ساز در پارک ها و تفرجگاه های جنگلی غرب مازندران خبر داد.

شناسایی بیش از 100 اصله درخت خطر ساز در پارکهای غرب مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید رامین موسوی رئیس اداره جنگلکاری، پارکها و ذخیره گاه های جنگلی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر اظهار داشت: این درختان پس از سیر قانونی و بازدید و تأیید کمیته فنی اداره کل و کمیته فنی دفتر جنگلکاری، پارکها و ذخیره گاه های جنگلی سازمان منابع طبیعی نشانه گذاری و طی فرایندی قطع و از عرصه خارج می شوند.

وی ادامه داد: این درختان خطر ساز در پارک های سی سنگان نوشهر، فین چالوس، صفارود رامسر و تفرجگاه جنگلی کُنسچال تنکابن بوده که عمدتاً از گونه های ممرز، توسکا، لَرگ، خُرمندی، انجیلی و افرا می باشد.

رئیس اداره جنگلکاری، پارکها و ذخیره گاه های جنگلی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر افزود: بیشتر این درختان در محدوده تفرجگاهی متمرکز پارک جنگلی سی سنگان می باشد.

وی بیان داشت: به منظور شناساندن خطرساز بودن این درختان پوسیده و خشک، مجریان پارکها و تفرجگاه های جنگلی موظف به نصب علائم هشدار دهنده بر تنه و پیرامون درختان مذکور بوده تا مسافران و گردشگران از استراحت و اطراق در زیر این درختان پرهیز کنند.

موسوی تصریح کرد: با وجودی که بر روی تنه این درختان نوار زرد خطر و بنر سقوط نصب شد که بعضاً مشاهده می شود برخی مسافران بدون در نظر گرفتن این علائم در زیر این درختان چادر مسافرتی برپا می کنند.

وی ابراز داشت: تاکنون 4 تا 5 مورد حادثه سقوط درختان خطرساز در این پارک ها گزارش شد که خوشبختانه خسارت جانی نداشت.

رئیس اداره جنگلکاری، پارکها و ذخیره گاه های جنگلی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر گفت: خسارت دیدگان این حوادث در داخل پارک توسط بیمه جبران خسارت می شود.

وی اظهار داشت: به محض قطع درختان خطرساز اطراف آن فنس کشی شده و عملیات احیائی با گونه های مناسب پایه بلند و بومی منطقه نهالکاری می شود.

موسوی با پیش بینی اینکه حدود چهار الی پنج هزار اصله نهال در این مناطق کاشته شود، تأکید کرد: از مسافران و گردشگران درخواست می شود با دیدن علائم درخت خطرساز از اطراق و برپایی چادر و توقف خودرو پیرامون این درختان خصوصاً در موقع وزش باد پرهیز کرده تا خدای ناکرده حادثه ای به وجود نیاید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه