English

مدیرکل میراث‌فرهنگی مازندران:

باغ سی و سه هکتاری رامسر احیا می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: عملکرد باغ سی و سه هکتاری رامسر بعد از مرمت این اثر تاریخی، احیا می‌شود.

باغ سی و سه هکتاری رامسر احیا می‌شود

به‌ گزارش خبرگزاری موج مازندران، صادق برزگر یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری شهرستان رامسر را باغ تاریخی سی و سه هکتاری این شهر برشمرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه مطالعات مرمت و احیای باغ سی و سه هکتاری انجام شده و به تایید وزارتخانه متبوع رسیده با احیای این اثر ارزشمند پویایی و عملکرد باغ احیا می‌شود.

وی مطالعات باغ تاریخی را بر اساس شواهد و مستندات تاریخی عنوان کرد و ادامه داد: بحش‌هایی از باغ که در گذشته نیمه کاره رها شده مرمت و احیا می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی مازندران ضلع شرقی باغ رامسر را یکی از نقاط مورد مطالعه دانست و بیان داشت: با مرمت این بخش عملکردی مناسب به باغ داده می‌شود.

وی، باغ تاریخی رامسر را همانند یک مزرعه گردشگری یاد کرد و گفت: احیای عملکرد این باغ تاریخی باعث پویایی این اثر ارزشمند می‌شود و همچنین ضلع غربی باغ نیز یکی از پتانسیل‌های این اثر تاریخی محسوب می‌شود و همانند یک موزه از جنگل‌های هیرکانی نقش مهمی در جذب گردشگران خواهد داشت.

برزگر تصریح کرد: رسیدگی به 30 اثر تاریخی که یافت سنتی شهر رامسر را تشکیل می‌دهد از مهمترین اولویت‌ها در این شهر گردشگر پذیر استان به شمار می‌آید.

وی بناهایی مانند شهربانی، هتل سخت‌سر، بانک ملی، بنای‌فلاحت، هتل رامسر، کاخ مرمر، بنای تاریخی موزه عاج، ویلاهای ضلع شرقی هتل رامسر و... همگی از جمله بناهای تاریخی و ارزشمند شهر رامسر محسوب می‌شود که عموماً در اختیار دستگاه‌ها و نهادهای کشور قرار دارد و عدم رسیدگی به این آثار باعث از دست رفتن این ثروتهای فرهنگی می‌شود که بسیار زیان‌بار خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران وجود این بناهای تاریخی را دارای ظرفیت‌های مهمی در حوزه گردشگری دانست و یادآور شد: هر کدام از این آثار می‌توانند با عملکرد مناسب باعث شکوفایی هر چه بیشتر گردشگری شهرستان شود.

وی با بیان این مطلب که تلاش مجموعه مدریت شهری با برنامه‌ریزی در طرح‌های بازآفرینی شهری می‌تواند نسبت به حفاظت از بافت تاریخی شهر رامسر مؤثر باشد، گفت: در تلاش هستیم با همکاری شهرداری رامسر هر چه بیشتر از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه