English

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی مازندران خبر داد؛

دستگیری ۳ حفار غیرمجاز و کشف و ضبط فلزیاب در بهشهر

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از دستگیری ۳ حفار غیرمجاز و کشف و ضبط ۵ دستگاه فلزیاب در منطقه هزار جریب شهرستان بهشهر، خبر داد.

دستگیری 3 حفار غیرمجاز و کشف و ضبط فلزیاب در بهشهر

به‌ گزارش خبرگزاری موج مازندران، محمدرضا کردان دراین باره اظهار داشت: بنا بر گزارش پایگاه یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان مبنی بر خبر واصله از سوی میراث بانان افتخاری در یک عملیات ایست و بازرسی سیار، ۳حفار غیرمجاز دستگیر و ۵ دستگاه فلزیاب نیز کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: پرونده متهمین به‌منظور سیر مراحل قانونی به مراجع ذی‌صلاح قضایی تحویل داده شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: طبق قانون، ساخت، خریدوفروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور منوط به اخذ مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی کشور است.

وی تصریح کرد: اگر استفاده از دستگاه فلزیاب به‌منظور کشف آثار و اموال تاریخی باشد، برخورد قانونی به عمل خواهد آمد و متخلفان به مراجع قانونی معرفی خواهند شد، در این راستا از تمامی مردم استان درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده هرگونه موردی در این خصوص مراتب را با ستاد خبری یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با شماره تماس 01133391007 در میان بگذارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه