English

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه:

کارکنان شورای حل اختلاف استخدام می شوند

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه کشور از استخدام کارکنان شورای حل اختلاف کشور تا 5 سال آینده خبر داد.

کارکنان شورای حل اختلاف استخدام می شوند

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، محمد باقر الفت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه کشور در جمع کارکنان دادگستری استان قزوین اظهار کرد: لایحه شوراهای حل اختلاف در روزهای اخیر در مجلس تصویب شده و امیدواریم بتوانیم با اجرای آن زمینه استخدام اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف کشور تا 5 سال آینده فراهم شود.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه کشور ادامه داد: موضوعی که در سند تحول قضایی مورد تاکید قرار گرفته تخصصی شدن محاکم است که به همین منظور مربیانی متناسب با موضوعات روز تربیت کرده ایم که در سال جاری برای آموزش به استان های کشور اعزام خواهند شد.

وی بیان کرد: همکاران ما در دادگاه ها به صورت شبانه روزی تلاش می کنند و بار کمبود نیروی اسنانی را نیز بر دوش دارند که امیدواریم با تزریق نیروهای جدید از حجم کاری آنان نیز کاسته شود.

الفت تصریح کرد: توسعه دادگاه ها و ایجاد حوزه های قضایی جدید با در نظر گرفتن نرخ وقع جرم و میزان اختلافات و دعوی در دستور کار قوه قضاییه قرار دارد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه کشور با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت افزایش کیفیت دادرسی گفت: با توجه به موضوعات جدید برنامه های آموزشی حقوقی به صورت تخصصی در زمینه های روز از قبیل؛ موضوعات بانکی، بیمه، بورس، صنعتی و معدنی، پولشویی و ... به صورت کارگاهی برگزار می گردد.

الفت اضافه نمود: در آزمون سال گذشته 10 هزار نفر برای فعالیت در دستگاه قضا جذب شده اند که تا کنون حکم  3 هزار و 500 نفر از آنان صادر شده  و 2 هزار نفر نیز بعد از گذراندن دوره های آموزشی شروع به کار کرده اند و هزار و 500 نفر نیز تا پایان سال با تجهیز محل کار به صورت تدریجی به مراکز گسیل خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه