English

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی به مناسبت دهه کرامت و تشریح برنامه های این دهه:

شبکه خادمیاران رضوی با هدف محرومیت زدایی و کمک به نیازمندان و خدمت به مردم و توسعه فرهنگ رضوی در کشور راه اندازی شد

محمد بخشی، مدیر کانون های خدمت رضوی استان مرکزی از راه اندازی شبکه خادمیاران رضوی باهدف محرومیت زدایی وکمک به نیازمندان و خدمت به مردم و توسعه فرهنگ رضوی درکشور خبرداد.

شبکه خادمیاران رضوی با هدف محرومیت زدایی و کمک به  نیازمندان و خدمت به مردم و توسعه فرهنگ رضوی در کشور راه اندازی شد

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، مدیر کانون خدمت رضوی استان مرکزی گفت: محوربرنامه های این شبکه  تقویت و ترویج فرهنگ رضوی و تعمیق محبت  حضرت رضا (ع) برقلوب است.

محمد بخشی افزود: شبکه مردمی خادمیاران رضوی در استان مرکزی متشکل از دبیرخانه کانونهای خدمت رضوی ۱۲ کانون مرکزی در شهرستان ها ،  ۱۳۰ کانون موضوعی ، ۱۴۳ کانون محله ای ، مجموعا ۲۷۳ کانون در سطح استان فعالیت های اجتماعی و فرهنگی دارند.

وی ادامه داد: حدود  ۲ هزار خادمیار فعال در سطح استان مرکزی در سامانه خادمیاری سازماندهی شده اند و در کنار خادمیاران رضوی بیش از ۲۵۰ یاور رضوی نیز  با این شبکه و با اجرای خدمات عام المنفعه همکاری می کنند.

مدیر کانون خدمت رضوی بیان داشت: شبکه خادمیاری کاملا مردمی است و با کمک های مردم و خیرین فعالیت میکند و تلاش میشود  رنگ و بوی فعالیت ها امام رضایی گردد.

بخشی افزود: آستان قدس رضوی  از این شبکه حمایت معنوی می کند و در مواردی نیز از طریق بنیاد کرامت رضوی پشتیبانی هایی را انجام میدهد.

وی ادامه داد: شبکه خادمیاران رضوی در دو دهه از هر سال برنامه های ویژه ای تدارک می بیند که دهه آخر صفر و ایام شهادت حضرت رضا(ع) و دهه کرامت که از ولادت حضرت معصومه(س) آغاز و به ولادت حضرت رضا(ع) ختم می شود.

امسال ۳۱ اردیبهشت ماه آغاز دهه کرامت است و برنامه های مختلفی در طی یک دهه تا ۱۰ خرداد ماه برگزار می شود.

بخشی بیان داشت: در ایام دهه کرامت ،حضور کاروان زیر سایه خورشید به همراه پرچم متبرک به ضریح مطهر حضرت رضا(ع) در استان حاضر شده و با ایجاد  حال و هوای امام رضایی و اهدای تبرکات ،  برکات فراوانی برای جامعه و مردم استان خواهد داشت.

وی ادامه داد: بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه برای کاروان زیرسایه خورشید در استان پیش بینی شده برنامه هایی چون سرکشی از آسایشگاه های معلولین، بیمارستان ها، دیدار با خانواده معظم شهدا، تجلیل از تولید کنندگان و فعالین برتر صنعتی و کشاورزی، دیدار با زندانیان، حل اختلاف های بین مردم و جشن های محله ای از جمله برنامه های مهم است و البته در طول سال خادمیاران رضوی این برنامه ها را نیز  اجرا می کنند.

مدیر کانون خدمت رضوی استان مرکزی گفت: کاروان زیر سایه خورشید روز شنبه ۳۰ اردیبهشت در زرندیه، ۳۱ اردیبهشت در ساوه، ۱ خرداد در دلیجان، ۲ خرداد در محلات، ۳ خرداد اراک، ۴ خرداد آشتیان، ۵ خرداد تفرش، ۶ خرداد کمیجان، ۷ خرداد خنداب، ۸ خرداد شازند، ۹ خرداد خمین و ۱۰ خرداد اراک حضور پیدا خواهند کرد.

بخشی افزود: همزمان با ولادت با سعادت حضرت رضا(ع) جشن بزرگ امام رضایی ها در مصلی بیت المقدس اراک با حضور هیئت های مذهبی و مردم برگزار خواهد شد و از همه مردم دعوت می شود با حضور در این برنامه باشکوه از فضای معنوی این برنامه استفاده کنند.

وی بیان داشت: راه اندازی موکب ها و اجرای برنامه های فرهنگی در ذیل این برنامه انجام خواهد شد و قطعا مثل سال گذشته شاهد برنامه خوبی خواهیم بود.

اردوی قم و جمکران ویژه خادمیاران رضوی در روز ۳۰ اردیبهشت  و روز ۳۱ اردیبهشت جشن بزرگ روز دختر در فرهنگسرای شهر اراک برگزار خواهد شد.

بخشی گفت: بیش از ۵۰ جشن محله محور به مناسبت روز دختر برگزار می شود و کانون های محلی آن را انجام می دهند و یک جشن محوری نیز توسط دبیرخانه مرکز استان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در طول دهه کرامت برنامه های مختلفی به همت شبکه خادمیاری رضوی برگزار خواهد شد که دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان، گلباران مزار شهدا، تهیه و توزیع غذای گرم میان محرومین، اهدای خون خادمیاران، اهدای جهیزیه و سیسمونی به نیازمندان، جشن ویژه نوزادان تازه متولد شده، راه اندازی ایستگاه های صلواتی، اجرای پویش های مردمی، اجرای برنامه سفره کرامت، سرکشی از ندامتگاه ها، برگزاری همایش های فرهنگی و پیاده روی و برگزاری جشن های متعدد از جمله آنها است.

بخشی گفت:اعزام کاروان بیماران خاص در دوم خرداد ماه به تعداد ۴۴ نفر به مشهد مقدس یکی دیگر از برنامه های مهم است که  بصورت کشوری انجام میشود .

مدیر کانون خدمت رضوی استان مرکزی بیان داشت:هزینه اعزام این کاروان ، توسط انجمن های بیماران خاص  تامین شده و هزینه غذا و اسکان به عهده آستان قدس رضوی است.

بخشی افزود: اعتبار اجرای همه برنامه های دهه کرامت توسط مردم و خیرین تامین شده و آستان قدس رضوی نیز در کنار حمایتهای معنوی و اهدای هدایای تبرکی برخی پشتیبانی ها را انجام میدهد.

وی ادامه داد: گروه قرار هشتم در ایتا برای هر شهرستان در راستای واریز مبالغ و کمک ها راه اندازی شده و شماره کارت ها تحت نظارت آستان قدس رضوی است و با توجه به اهداف نذورات و هدایا مبالغ هزینه خواهند شد.

بخشی گفت: مهمترین سرمایه کانون های خادمیاران رضوی اعتماد مردم و مشارکت در اجرای برنامه ها است و این شبکه مردمی به هیچ عنوان در فضای سیاسی ورود نخواهد کرد و همه مردم می توانند در این شبکه فعالیت داشته باشند.

شنبه ۳۰ اردیبهشت.      زرندیه

یکشنبه ۳۱ اردیبهشت.     ساوه

مهرداد قنبری رابط ساوه 09198721774

دوشنبه ۱ خرداد.           دلیجان

شاهین توکلی رابط دلیجان 09921844103

سه شنبه ۲ خرداد.          محلات

محسن باستانی رابط محلات 09213646188

چهارشنبه ۳ خرداد.         اراک

سعید پیرایش رابط اراک

09186009985

پنجشنبه ۴ خرداد.           آشتیان

الهام جمالی رابط آشتیان 09188609742

جمعه ۵ خرداد.               تفرش

امیر احمد جعفری رابط تفرش 09212864685

شنبه ۶ خرداد                 کمیجان

حامد نبی ئی رابط کمیجان ۰۹۱۸۵۲۹۱۱۰۶

یکشنبه ۷ خرداد.            خنداب

حامد زمانی رابط خنداب 09188494071

دوشنبه ۸ خرداد.            شازند

حمید قربانی رابط شازند 09183626970

سه شنبه ۹ خرداد.          خمین

امید میرزایی رابط خمین 09186280800

چهارشنبه ۱۰ خرداد         جشن اراک

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه