English

معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی:

دهه کرامت فرصتی برای اشاعه فرهنگ رضوی است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی دهه کرامت را فرصتی مغتنم برای اشاعه فرهنگ اصیل دینی و رضوی دانست.

دهه کرامت فرصتی برای اشاعه فرهنگ رضوی است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، تراب محمدی در نخستین جلسه هماهنگی و هم‌اندیشی ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان، با بیان این‌که فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت تنها راه نجات بشریت از تفکرات التقاطی و ارتجاعی است، گفت: دهه کرامت فرصتی مغتنم برای اشاعه فرهنگ اصیل دینی و اسلامی به ویژه فرهنگ رضوی میان کودکان، نوجوانان و جوانان است.

وی با تاکید بر این‌که دستگاه‌های متولی و مسئول در ستاد بزرگداشت دهه کرامت باید برنامه‌های خود را با رویکرد بصیرت افزایی، تببین و تشریح ظرفیت‌های نهفته در فرهنگ ولایی طرح‌ریزی کنند، خاطرنشان کرد: رویکرد برنامه‌ها بایستی مردمی و با هدف ترویج فرهنگ رضوی باشد.

وی با اشاره به هجمه‌های مختلف دشمنان علیه نظام زن و خانواده، گفت: در برهه کنونی دشمنان اسلام و انقلاب نظام خانواده را هدف قرار داده‌اند و تلاش دارند جامعه بانوان را با مفاهیم عالی دینی و شیعی نامانوس کنند؛ از این رو امسال برگزاری مراسم روز دختر در سالروز ولادت حضرت معصومه(س) که مقارن با نخستین روز دهه کرامت است؛ اهمیت مضاعفی دارد.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی و بزرگداشت سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد، اظهار کرد: آشنایی هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان با ابعاد شخصیت فردی و اجتماعی و شیوه زمامداری امام راحل و دستاوردهای انقلاب اسلامی از مهمترین اهداف مد نظر در برگزاری برنامه‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد است.

وی افزود: نهادهای ذیربط باید بتوانند در تبیین و تشریح اوضاع و شرایطی که نظام اسلامی ایران با آن مواجه است، به شیوه ای نو و مطابق با ذائقه جوان امروزی اقدام مؤثری داشته باشند.

وی، گرامی‌داشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای ۱۵ خرداد را وظیفه‌ همگانی دانست و افزود: امسال پس از انجام هماهنگی‌های لازم قرار است؛ ۳۰۰۰ نفر در قالب کاروان‌های زیارتی به حرم امام راحل اعزام شوند که مسؤولیت اعزام زائران برعهده بسیج است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه