English

عناوین روزهای دهه کرامت اعلام شد

معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) گفت: هر روز از دهه کرامت شعار مخصوص به خود را دارد و مفاهیمی از جمله گره‌گشایی، نوع دوستی، زندگی عفیفانه، آرامش اجتماعی، مهربانی و عدالت از اصول و مبانی شعارهای دهه کرامت است.

عناوین روزهای دهه کرامت اعلام شد

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه شعار محوری و عناوین روزهای دهه کرامت ۱۴۰۲ از سوی ستاد بزرگداشت دهه کرامت به تصویب رسیده است، اظهار کرد: مفاهیمی از جمله گره گشایی، نوع دوستی، زندگی عفیفانه، آرامش اجتماعی، مهربانی و عدالت از اصول و مبانی شعار روزهای دهه کرامت است.

وی گفت: سعی مجموعه ستاد بزرگداشت دهه کرامت بر این است که این شعارها همچنان که در سیره اهل بیت(ع) وجود داشته است در زندگی افراد جامعه اسلامی نیز نمود پیدا کند و شاهد ترویج سبک زندگی اهل بیت(ع) در میان مردم و مسئولان باشیم.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: بر اساس تصویب ستاد بزرگداشت دهه کرامت شعار روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت مصادف با روز میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها، روز دختر و روز آغاز دهه کرامت «حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها؛ بهترین دختر دنیا» انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه شعار روزهای دوم و سوم دهه کرامت « شادی و نشاط مؤمنانه؛ گره‌گشایی کریمانه» و « کرامت اجتماعی در دوستی و رفتار نیکوکارانه» است، ابراز کرد: شعار چهارشنبه ۳خرداد مصادف با روز فتح خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی «خیر خواهی و نوع دوستی در سایه مقاومت و ایثار» و شعار روز پنجشنبه ۴ خرداد، مصادف با روز تجلیل از امام زادگان و بقاع متبرکه « امام زادگان و بقاع متبرکه؛ آرامش بخش جان‌ها» تعیین شده است.

احمدی با بیان اینه شعار روز جمعه ۵ خرداد، مصادف با بزرگداشت حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچرغ «آستان احمدی، ستاره درخشان و ماندگار تاریخ» انتخاب شده است افزود: شعارهای روزهای هفتم تا پایان دهه کرامت هم به ترتیب «کرامت جامعه؛ در پرتو زیست عفیفانه»، «مساجد امید آفرین، پایگاه انتظار و اتحاد»، «مهربانی و محبت به رسم اهلبیت علیهم السلام»، «مکتب رضوی؛ عدالت برای همه، ظلم برای هیچ کس» و «اخلاق و همدلی، در پرتو سیره امام رضا علیه السلام» انتخاب شده است.

وی با تأکید بر این که باید در روزهایی که دشمن تمام تلاش خود را برای انحراف دختران جامعه ما به کار بسته است حضرت معصومه(س) را به عنوان الگوی دختران جامعه معرفی کنیم، تصریح کرد: امیدواریم در سایه عمل به شعارهای دهه کرامت بتوانیم همدلی و نشاط را در جامعه تقویت و در جوانان امید به آینده ایجاد کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی