English

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد؛

اتصال ۱۴۷ روستای بالای ۲۰ خانوار فارس به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس از افتتاح پروژه های ارتباطی استان فارس همزمان با افتتاح پروژه های ملی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت روز جهانی ارتباطات خبر داد.

اتصال ۱۴۷ روستای بالای ۲۰ خانوار فارس به شبکه ملی اطلاعات

به گزارش خبرگزاری موج فارس، حمید سلیمان پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با اشاره به برگزاری آیین افتتاح هفت پروژه مهم ارتباطی و زیرساختی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در روز جهانی ارتباطات با حضور رئیس جمهور و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: در استان فارس نیز امروز به صورت همزمان و از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس و با حضور مسئولین استانی، پروژه های ارتباطی استان فارس افتتاح شد.

وی افزود: در افتتاحات امروز ۱۴۷ روستای بالای ۲۰ خانوار استان از طریق احداث و ارتقای بیش از ۸۵ سایت تلفن همراه به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و دسترسی حدود ۵۰ هزار نفر از اهالی این روستاها به خدمات این شبکه و اینترنت پرسرعت همراه فراهم شد.

سلیمان پور میزان اعتبار هزینه شده برای بهره برداری از پروژه ایجاد دسترسی اینترنت پرسرعت در روستاها را مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومان از محل طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس اتصال شهرستان کازرون به پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها که با پیشرفت ۷۰ درصدی همراه بوده و در حال تکمیل است و آغاز اجرای مراحل اتصال شهرستان مرودشت به پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها که در مجموع با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان صورت می گیرد را پروژه مهم دیگری برشمرد که با اجرای این طرح، اینترنت پرسرعت و با کیفیت با سرعتی بیش از ۸۰ برابر میانگین سرعت فعلی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: شهرهای آباده، فسا، جهرم و لار چهار شهر دیگر استان هستند که در مرحله انعقاد قرارداد برای اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها قرار دارند و به زودی اجرای پروژه در این شهرها نیز آغاز خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه