English

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس خبر داد:

راه اندازی ۳۱۲ پایگاه قرآنی در مساجد استان

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس گفت: ۳۱۲کانون فرهنگی هنری مساجد در استان در لبیک به منویات رهبری، پایگاه های قرآنی را در قالب طرح «هر مسجد؛ یک پایگاه قرآنی» راه اندازی خواهند کرد.

راه اندازی ۳۱۲ پایگاه قرآنی در مساجد استان

به گزارش خبرگزاری موج فارس، حجت الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس امروز ۱۰ اردیبهشت ماه با اعلام این خبر گفت: فعالیت های قرآنی همیشه محور اصلی برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد بوده است و در طول سال به اجرای آن برای گروه های سنی مختلف اهتمام ویژه دارند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار با قاریان و حافظان قرآن، برای دومین سال متوالی بر تبدیل مساجد به پایگاه‌ های قرآن تاکید کردند، خاطرنشان کرد: در استان فارس به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) نیز در لبیک به رهبر فرزانه انقلاب از یک هزار و ۳۰۰ کانون فرهنگی هنری تاکنون ۳۱۲ کانون برای راه اندازی پایگاه های قرآنی اعلام آمادگی کرده اند.

حجت الاسلام امیدی یادآور شد: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز اهتمام ویژه ای برای راه اندازی پایگاه های قرآنی و حمایت از برنامه های قرانی در قالب طرح «هر مسجد؛ یک پایگاه قرآنی» دارد.

وی در ادامه، قرار گرفتن تلاوت در خدمت تاثیرگذاری بر مستمع، انس با قرآن کریم به عنوان مقدمه ای برای تخلق و عمل به قرآن، ترویج معارف قرآنی و حرکت به سمت فهم قرآن، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن و هم افزایی ظرفیت های قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد از جمله اهداف اهداف راه اندازی پایگاه های قرآنی در مساجد برشمرد.

حجت الاسلام امیدی ادامه داد: فعالیت های قرآنی کانون های مساجد شامل برگزاری دوره ها و کلاس های آموزشی در رشته های مختلف قرآنی، محافل انس با قرآن کریم، جلسه های تفسیر قرآن کریم، طرح «تلاوت نور» که بیش از یک هزار و ۸۰۰ مسجد در حال اجرا هستند، است. 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس همچنین یادآور شد: در ماه مبارک رمضان نیز کانون های مساجد برنامه های قرانی از جمله جزء خوانی همراه با تفسیر، همخوانی، محافل انس با قرآن را برگزار کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه