English

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

بهره‌مندی روستاهای بالای ۲۰ خانوار از آب شرب تا پایان برنامه هفتم

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تا پایان برنامه هفتم، روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد آب شرب سالم در کشور نخواهیم داشت و درصد پوشش به ۹۵ درصد خواهد رسید.

بهره‌مندی روستاهای بالای ۲۰ خانوار از آب شرب تا پایان برنامه هفتم

به گزارش خبرگزاری موج کردستان ، مجید آقازاده روز چهارشنبه در مراسم افتتاح پروژه آبرسانی روستاهای استان کردستان که در روستای «مالوجه» قروه برگزار شد، اظهار داشت: اجرای این پروژه‌ها و خدمت‌رسانی به مردم توسط سپاه مصداق جهاد تبیین است چرا که امروز جهاد تبیین حق‌الناسی از شهدا بر گردن ماست.

وی با بیان اینکه امروزه به برکت شهدا امنیت حاکم و به سمت پیشرفت حرکت می‌کنیم، گفت: دشمن از اوایل انقلاب به تمام عرصه‌های کشور حمله کرده و توطئه‌های مختلف و جنگ‌های داخلی ایجاد کرده اما هیچ‌گاه به اهداف شوم خود نرسیده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، تصریح کرد: با تدبیر حکیمانه رهبری در تمام عرصه‌ها از پیشرفت بالایی برخوردار و نقش تعیین‌کننده‌ای در دنیا داشته و حامی مظلومان هستیم.

وی افزود: قبل از انقلاب جمعیت شهری کشور تنها ۱۷ میلیون نفر و از این‌جمعیت ۷۵ درصد مردم آب داشتند که اکنون بالای ۶۰ میلیون نفر و ۹۹ درصد تحت پوشش آب بهداشتی هستند.

آقازاده خاطر نشان کرد: در اوایل انقلاب ۲۸ تصفیه‌خانه در کشور بود که اکنون به ۲۸۵ مورد رسیده و در همین بازه زمانی تنها ۲ کیلومتر آبرسانی انجام و الان به بیش از ۳۱ هزار کیلومتر رسیده است.

وی افزود: شبکه توزیع ۲۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر که اکنون ۱۶۷ هزار کیلومتر شبکه توزیع آب داریم.

وی اظهار کرد: قبل از انقلاب تنها ۸٫۵ درصد تحت پوشش فاضلاب بودند که اکنون ۵۳ درصد تحت پوشش هستند؛ در حال حاضر ۲۵۷ واحد تصفیه‌خانه فاضلاب داریم که قبل از انقلاب ۴ مورد بود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با ابراز خرسندی از اینکه در انجام پروژه‌ها هیچ وابستگی به خارج نداریم و سدهایی می‌سازیم که دشمنان انگشت به دهان می‌مانند، اضافه کرد: شرکت تخصصی ایران در دبی پروژه انجام داده و مرحله اول مناقصه را کسب کرده است.

آقازاده از آغاز طرح آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: از این تعداد هفت هزار و ۱۳۷ روستا توسط قرارگاه سپاه و مابقی توسط آبفا انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با افتتاح این‌پروژه‌ها ۴میلیون و ۶۰۰ نفر در قالب یک‌میلیون و ۲۵۰ خانوار از نعمت آب شرب بهره‌مند خواهند شد، اعلام کرد: در هر ثانیه ۱۰ هزار و ۶۰۰ لیتر آب تولید و هزار ایستگاه پمپاژ احداث خواهد شد.

آقازاده با ذکر اینکه در قالب این پروژه‌ها ۹۹۹ حلقه چاه حفر و ۱۴ هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط انتقال انجام می‌شود، گفت: در فاز دوم نیز قرارداد آبرسانی به ۱۰ هزار روستای دیگر انجام می‌شود و ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت از آب آشامیدنی بهره‌مند خواهند شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور یادآور شد: ابتدای اجرای این طرح، شرکت‌های پلی اتیلن پاسخگوی نیاز اولیه نبودند که سپاه کمبودها را جبران کرد.

وی اعلام کرد: تا پایان برنامه هفتم، روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد آب شرب سالم در کشور نخواهیم داشت و درصد پوشش به بیش از ۹۵ درصد خواهد رسید.

آقازاده با اشاره به اینکه در ۵ هزار روستا نیز توسط خیرین آبرسانی انجام خواهد شد، افزود: ۱۲ استان مجمع آبرسانی خیرین را تشکیل داده و در راستای برنامه‌های این حوزه تلاش می‌کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه