English

مدیرمخابرات منطقه کردستان:

بیش از ۲هزار میلیارد ریال در حوزه مخابرات کردستان سرمایه‌گذاری شد

مدیرمخابرات منطقه کردستان گفت: سال گذشته با وجود مشکلات و محدویت‌های مالی و اقتصادی، مخابرات استان ۲هزار و ۴۰میلیارد ریال در حوزه های مختلف سرمایه‌گذاری کرد

بیش از ۲هزار میلیارد ریال در حوزه مخابرات کردستان سرمایه‌گذاری شد

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، آزادحکمت روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان در سنندج اظهار کرد: این میزان سرمایه‌گذاری در چهار حوزه تلفن ثابت، تلفن سیار، انتقال و اینترنت دیتا بوده است و بیشترین سرمایه‌گذاری هم با توجه به نیازمردم در حوزه تلفن سیار بوده است.

وی افزود: همچنین در حوزه سیستم‌های مخابراتی بیش از ۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شد که برای ایجاد مراکز جدید و اقماری در ۷۷نقطه روستایی بوده است.

مدیرمخابرات منطقه کردستان ادامه داد: همچنین سال گذشته توسعه اینترنت و ADSL در ۱۷روستای جدید انجام شد و در حال حاضر ۵۹۲ روستای استان دارای ADSL مخابرات هستند.

وی افزود: در بخش دیتا نیز با توسعه زیادی روبرو شده‌ایم و ظرفیت پهنای باند در تعدادی از شهرستان‌ها از جمله، کامیاران، دیواندره و بانه تا پنج برابر افزایش یافته است، ضمن اینکه حدود ۲میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در این بخش سرمایه گذاری شده است.

حکمت اضافه کرد: ۳۵۰میلیارد ریال نیزدر بخش زیرساخت‌های انتقال و حدود ۲۹۰میلیارد ریال در توسعه شبکه کابل و فیبر نوری سرمایه‌گذاری شده است، ضمن اینکه سال گذشته ۱۰۷کیلومتر فیبر نوری در استان اجرا شده که غالبا روستایی بوده است.

 

ارتقای ۳۳سایت به تکنولوژی های بالاتر

وی در ادامه به اقدامات پیش بینی شده برای سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۵۷۰میلیارد ریال در حوزه‌های مختلف استان سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرمخابرات منطقه کردستان ادامه داد: امسال در حوزه تلفن سیار ۵۰۰میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است و سه سایت جدید نصب و راه‌اندازی و ۱۲سایت هم ارتقا داده شده است و تلاش می‌کنیم مشکل اینترنت بسیاری از روستاها تا پایان سال حل شود.

مدیرمخابرات منطقه کردستان اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا ۲ماه آینده ۳۳سایت به تکنولوژی‌های بالاتر از ۴G ارتقا داده می شود و زمینه برای ۵G در آینده نزدیک در استان فراهم خواهد شد.

وی افزود: در سال جاری حدود ۶۰میلیارد ریال در حوزه انتقال سرمایه‌گذاری شده است و برای ۱۰سایت همراه اول و ایرانسل پنهای باند انجام شد.

حکمت یادآور شد: در حال حاضر بیش از پنج هزار و ۸۰۰کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان وجود دارد و تمام تلاش ما ارتقای کیفیت شبکه فیبرنوری در استان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه