English

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان :

در برخورد با منکر، به شکل معروف و اخلاق خوب رفتار شود

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اظهار کرد: در هر تذکری از اخلاق حسنه و خوب غافل نشوید و از هرگونه اخلاق بد در انجام وظیفه پرهیز شود، چرا که اخلاق بد خود یک منکر است.

در برخورد با منکر، به شکل معروف و اخلاق خوب رفتار شود

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار دبیر و معاونین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان  از معصوم روایت است« وَ مَا أَعْمَالُ الْبِرِّ کُلُّهَا وَ الْجِهَادُ فِی سَبِیلِ اللهِ عِنْدَ الْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْیِ عَنْ الْمُنْکَرِ إِلَّا کَنَفْثَةٍ فِی بَحْرٍ لُجِّیٍّ» ( همه اعمال خیر و جهاد در راه خدادر مقابل امربه معروف ونهی از منکر همانند یک قطره در برابردریا می باشد).

وی  ابراز کرد: علت ارزش والای امر به معروف و نهی از منکر در عرصه دین نسبت به دیگر امور دینی و اجتماعی این است که اگر مردم نسبت به ناهنجاری ها و اتفاقات دینی بی تفاوت نباشند، مشکلات عدیده ایجاد نمی شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: دستور اسلام است که همه ناظر بر یکدیگر باشند تا مانع از بروز مشکلات شود، بی تفاوتی و نداشتن  حس مسئولیت در قبال یکدیگر جزء روش و منش دین اسلام نیست، جامعه اسلامی زمانی یک جامعه ایده آل و دینی است که همه بر احوال یکدیگر ناظر باشند.

وی افزود: مسلمین و مومنین یک جامعه باید بر یکدیگر ناظر باشند و همدیگر را به تقوا توصیه کنند، از شرایط کامل دین داشتن، فقط ایمان و عمل صالح انجام دادن نیست، بلکه حتما باید شرط توصیه دیگران به تقوا را رعایت کنیم.

آیت الله طباطبایی نژاد با تشریح وتبیین تمایز میان خسارت و ضرر در ادبیات عرب، بدین معنی که خسارت زمانی اتلاق می شود که سرمایه اولیه از دست برود، گفت: براساس روایات، اگر مومنی دیگران را به تقوا توصیه نکند، دچار خسارت شده است.

رئیس ستاد امربه معروف ونهی از منکر استان اصفهان به اهمیت اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره واظهار داشت: امربه معروف ونهی از منکر یک وظیفه شرعی و قانونی است  که  مختص گروه و نهاد خاصی در جامعه نیست، بلکه همه آحاد مردم در انجام و اجرای این دوفریضه وظیفه دارند.

وی با ابراز رضایت از عملکرد چند ماهه اخیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان  تاکید کرد: براساس شنیده هاو بررسی ها عملکرد خوبی از سوی ستاد نوروز 1402 رقم خورد که تداوم آن لازمه ادامه راه است.

امام جمعه اصفهان با انتقاد از عملکرد برخی از مدیرانی سطح استان که درصدد هستند عملکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر به شکل روزه‌مرگی انجام شود، گفت: از عزل و نصب ها هراسی نداشته باشید ولی توصیه و پیشنهاد من این است که برای  هر عزل و نصبی یک شورای مشورتی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان تشکیل داده و براساس نظرات جمعی تصمیم به کار بگیرید.

امام جمعه اصفهان

وی ادامه داد: توصیه دیگر من این است، تا جایی که امکان دارد امور را به هر دستگاه و ارگان مربوطه بسپاریم ولی از پیگیری تا حصول نتجیه غافل نشوید.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خطاب به مدیران و متولیان ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان توصیه کرد: در هر تذکری از اخلاق حسنه و خوب غافل نشوید و از هرگونه اخلاق بد در انجام وظیفه پرهیز شود، چرا که اخلاق بد خود یک منکر است.

وی متذکر شد: براساس دستورات اسلام و قرآنی، مومنین وظیفه دارند حتی در برخورد با مشرک و  نهی از منکر  مردم، به شکل معروف رفتار و صبری عظیم پیشه کنیم.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام محسن مظاهری،  دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر به  تشریح  و تبیین سیاست های خود در چند ماهه اخیر در برخورد با منکرات پرداختو  گفت: یکی از اولویت های ستاد امربه معروف ونهی از منکر تقویت و راه اندازی ستاد های شهرستانی می باشد که بحمدالله این ستاد تمام شهرهایی که امام جمعه در آنجا حضور دارند فعال شده و برنامه های بسیار خوبی هم در شهرستان ها اجرایی نموده ایم.

وی همچنین تاکید کرد: تغییر دبیران شهرستانی با اولویت فعال شدن و بالابردن عملکردستاد های امربه معروف ونهی از منکرصورت گرفته و در این راستا تعاملات خوبی با امام جمعه محترم شهرستان ،فرماندار و همچنین مسئولین آن شهرستان ها صورت گرفته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه