English

مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه‌شمالی خبر داد؛

آغاز برداشت جو در ۱۲۰ هکتار مزارع سوادکوه‌شمالی

مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه‌شمالی از آغاز برداشت جو دانه‌ای در 120 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان خبر داد.

آغاز برداشت جو در 120 هکتار مزارع سوادکوه‌شمالی

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علی نوری‌نژاد با اشاره به آغاز برداشت جو دانه‌ای در اراضی زراعی شهرستان سوادکوه شمالی، اظهار داشت: اولین برداشت جو دانه ای در 4 هزار مترمربع  اراضی زراعی روستای چاکسر  این شهرستان انجام شد.

وی به اهمیت زراعت‌های پاییزه در سطوح قابل کشت و شالیزارها در تولید محصولات زراعی اشاره کرد و ادامه داد: پیش بینی می شود عملکرد جو دانه ای این شهرستان در هر هکتار  2 هزار و 500 کیلو گرم باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه‌شمالی گفت: در فصل زراعی جاری 120 هکتار مزارع این شهرستان جو کشت شد که با توجه به دامدار بودن تعدادی از کشاورزان و مصرف جو برای دام‌هایشان، 60 هکتار از این مزارع به‌صورت علوفه‌ای و مابقی با افزایش 4 برابری نسبت به سال قبل در سطح 61 هکتار به برداشت دانه اختصاص یافت.

نوری‌نژاد بیان داشت: جو هنگامی که رطوبت دانه بین 30 تا 40 درصد باشد، قابل برداشت است و در این شرایط، دانه‌ها چاق‌تر و بهتر بوده و باید پیش از انبار کردن کیسه‌های محصول به روش مصنوعی دانه­ ها را خشک تا از گرم شدن و فساد بعدی آن جلوگیری به عمل آید.

وی افزود: جو به عنوان یکی از سازگارترین غلات که در شرایط آب و هوایی مساعد در خاک حاصلخیز که قابلیت نگهداری آب در آن زیاد باشد، و همچنین در خاک‌هایی که PH آنها بین 7 تا 8 باشد قابل کشت بوده و نسبت به گندم در برابر خشکی مقاوم‌تر است، بنابراین در آب و ‌هوایی که آب سبب محدود کردن تولید غلات می‌شود، جو می‌تواند محصول مقرون به صرفه‌ای را تولید کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه