English

با حضور استاندار گیلان؛

آب سد سفید رود برای برنجکاران رها سازی شد+عکس

آب سد سفید رود استان گیلان که حدود 172 هزار هکتار از 238 هزار هکتار مزارع شالیزاری استان را پوشش می دهد امروز با حضور استاندار و مدیران آب منطقه ای رهاسازی شد.

آب سد سفید رود برای برنجکاران رها سازی شد+عکس

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، اسدالله عباسی، استاندار گیلان هنگام آب گذاری شالیزارهای بخشهایی مهم از استان اعلام کرد: الحمدالله امروز سه شنبه 19 اردیبهشت ماه اب سد  برای 110 هزار هکتار در بخش های فومنات، امامزاده هاشم، سراوان و سنگر همزمان رهاسازی شد و برای بقیه اراضی بخش مرکزی روز جمعه اقدام خواهد شد.

وی تصریح کرد: به دلیل محدودیت های منابع آب امسال قرارگاه جهادی مدیریت آب زراعی در استانداری تشکیل شد و تلاش می شود کشاورزان شالیکار در خصوص تامین آب با کمترین مشکلی مواجه شوند.

مقام عالی دولت  در گیلان عنوان کرد: یک نگرانی برای مناطق امامزاده هاشم، سراوان و سنگر وجود داشت که امروز همزمان با بخش های دیگر به این نواحی هم اب گذاری انجام گرفت.

استاندار یاد آور شد: چنانچه کشاورزان عزیز با سئوال و مشکلی در خصوص تامین آب زراعی و یا با مسائلی مربوط  به مزارع مواجه شدند از طریق دهیاران و بخشداران با فرمانداران بعنوان اعضای قرارگاه جهادی مدیریت آب زراعی استان  در میان بگذارند تا حل شود.

قرار بود رها سازی آب شالیکاران از سد سفید رود از روز 18 اردیبهشت ماه انجام شود که به علت بارندگیهای مناسب  چند روز اخیر به تشخیص کارشناسان و مدیران آب منطقه از امروز آغاز شد.

پیش از این اعلام شده بود، میزان ذخیره سازی آب سد سفید که سال گذشته 825 میلیون متر مکعب بود امسال به 705 میلیون متر مکعب کاهش یافته است و شایسته است کشاورزان و مسئولان با هماهنگی هم این مساله را به خوبی مدیریت کنند.

مدیر عامل آب منطقه ای گیلان نیز توضیح داد، آب برای مناطق دور دست مانند لنگرود به مرور و  دو الی سه  روز آینده خواهد رسید و شالیکاران در این راستا بردباری داشته باشند.

میزان آب مورد نیاز سالانه  استان بیش از سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب در بخش ها و مصارف مختلف است که  ۹۲ درصد آن در بخش کشاورزی استفاده می شود و بیشترین بخش آب‌بر کشاورزی مربوط به شالیزارهاست.

آب سد سفید رود برای برنجکاران رها سازی شد

آب سد سفید رود برای برنجکاران رها سازی شدآب سد سفید رود برای برنجکاران رها سازی شدآب سد سفید رود برای برنجکاران رها سازی شدآب سد سفید رود برای برنجکاران رها سازی شدآب سد سفید رود برای برنجکاران رها سازی شدآب سد سفید رود برای برنجکاران رها سازی شدآب سد سفید رود برای برنجکاران رها سازی شد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه