English

استاندار گیلان تاکید کرد؛

هیچ زمین زراعی در گیلان بدون کشت نماند

استاندار گیلان در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان با تاکید جدی از فرمانداران و شالیکاران خواست تا هیچ زمین زراعی در استان بدون کشت نماند.

هیچ زمین زراعی در گیلان بدون کشت نماند

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، اسدالله عباسی، استاندار امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب گیلان گفت: با توجه به کاهش حدود ۱۲۰ میلیون متر مکعبی ذخیره آب سد سپیدود و پایین بودن میزان منابع آب در گیلان در فصل زراعی بر تسریع در شخم، خزانه گیری و نشاء برنج در ۲۳۸ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان تاکید کرد.

دکتر اسدالله عباسی لایروبی آب بندان‌ها، رودخانه‌ها و تجهیز چاه‌ها با کمک مردم، استفاده از میرآب‌ها برای توزیع درست آب و اطلاع رسانی به موقع از طریق رسانه‌ها بویژه صداوسیما و هم افزایی همه نهاد‌ها را برای مدیریت بخش کشاورزی خواستار شد.

وی تصریح کرد: آغاز نشاء کاری براساس تقویم زراعی از ۱۵ تا ۳۱ اردیبهشت ماه تعیین شده و شالیکاران نشبت به رعایت این تقویم اهتمام داشته باشند.

استاندار با تاکید بر اینکه هیچ زمین زراعی نباید بدون کاشت در استان باقی بماند همه‌ی فرمانداران را مکلف کرد با هماهنگی با کشاورزان همه ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار‌ها کشت شوند.

دکتر اسدالله عباسی همچنین در باره اختصاص سوخت به تراکتور‌ها هم گفت : با تایید فرماندار‌ها سوخت لازم به تراکتور‌های فاقد پلاک به شرطی داده شود که همانند خودرو‌های پلاک دار خدمات ارائه دهند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان هم با اشاره به کمبود منابع آب کشاورزی گفت: شخم سطحی زمین‌های زراعی مورد تاکید کارشناسان کشاورزی است و شالیکاران نسبت به پاکسازی مسیر‌های انتقال آب به عرصه‌های شالیزاری، لایروبی و حذف علف‌های هرز اقدام کنند.

آقای صالح محمدی همچنین توجه به تقویم زراعی، استفاده از بذر‌های اصلاح و گواهی شده و کود پتاسه توسط کشاورزان را برای سال زراعی جاری خواستار شد.

آقای وحید خرمی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان هم ضمن ارائه گزارشی از وضعیت آبی استان از کاهش ۱۲۰ میلیون مترمکعبی آب پشت سد سپیدرود نسبت به پارسال خبر داد.

همچنین در این نشست برخی از اعضای شورای حفاظت منابع استان و فرمانداران شهرستان‌ها به ارائه عملکرد و بیان نکته نظرات خود پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه