English

درآمد ۳۹ میلیاردی شهروندان سیستان و بلوچستانی از نیروگاه های خورشیدی

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان گفت: شهروندان این استان سال گذشته توانستند حدود ۳۹ میلیارد ریال درآمد از طریق نیروگاه های خورشیدی مقیاس کوچک کسب کنند.

درآمد ۳۹ میلیاردی شهروندان سیستان و بلوچستانی از نیروگاه های خورشیدی

به گزارش خبرگزاری موج سیستان  و بلوچستان،  محمد رئیسی اظهار داشت: سال گذشته هزار و ۶۶۴ مگاوات انرژی، از طریق نیروگاه های خورشیدی مقیاس کوچک این استان تولید و وارد شبکه توزیع برق شد.

وی با بیان اینکه ۲۱۲ واحد انرژی تجدید پذیر خورشیدی و بادی در حوزه توزیع نیروی برق این استان فعال است، بیان کرد: تعداد نیروگاه‌های خورشیدی با قدرت پنج کیلووات این استان ۲۰۴ واحد، تعداد نیروگاه های خورشیدی با قدرت ۲۰ کیلووات سه واحد، تعداد نیروگاه های خورشیدی با قدرت ۵۰ کیلووات ۲ واحد، تعداد نیروگاه های خورشیدی با قدرت سه کیلووات یک واحد و تعداد نیروگاه بادی این استان با قدرت انرژی پنج کیلووات یک واحد است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان در ادامه به احداث نیروگاه‌های خورشیدی در دست اقدام اشاره کرد و افزود: با مشارکت وزارت نیرو، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، جهاد سازندگی و معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری کار احداث ۱۰ هزار سامانه خورشیدی، در این استان در حال برنامه ریزی و انجام است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر سه هزار و ۳۰۰ درخواست تولید نیروگاه خورشیدی حمایتی در سامانه مهرسان ثبت و در انتظار عقد قرارداد و معرفی به بانک هستند.

رئیسی بیان کرد: توسعه انرژی‌های تجدید پذیر امروز یکی از ضروری ترین نیازهای کشور است که در در دولت سیزدهم به عنوان یکی از برنامه های محوری افزایش ظرفیت تولید برق کشور مورد تاکید است.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان طبق گفته کارشناسان حوزه انرژی‌های تجدید پذیر از جهت ساعت‌های آفتابی، درجه حرارت منطقه و وزش باد از استعدادهای کشور در حوزه استفاده از انرژی‌های پاک است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه