English

استاندار استان کردستان:

به کار گیری ظرفیت ها در طرح گردشگری صلوات آباد

استاندار کردستان تاکید کرد که همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها برای اجرای طرح‌های گردشگری صلوات‌آباد سنندج احساس مسئولیت کرده و از تمام ظرفیت‌های خود در این راستا استفاده کنند.

به کار گیری ظرفیت ها در طرح گردشگری صلوات آباد

به گزارش خبرگزاری موج کردستان؛ اسماعیل زارعی کوشا  در جلسه بررسی طرحهای گردشگری منطقه صلوات آباد سنندج با بیان اینکه همه دستگاهها باید خود پیشاپیش برای پیشبرد این طرح مهم اعلام آمادگی و اقدام کنند، گفت: برای به ثمر رسیدن این پروژه عظیم سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، ادارات نباید منتظر دستور و یا تشکیل جلسات باشند، بلکه باید با احساس مسئولیت به این مسئله ورود کنند‌.

وی طرح گردشگری صلوات آباد  را یک کار بزرگ فرادستگاهی برشمرد و افزود:از جمله ظرفیت‌های اصلی کردستان برای توسعه، موضوع گردشگری بوده که از مواهب بسیار زیاد طبیعی برخوردار است.

استاندار کردستان با بیان اینکه نمی توانیم گردشگری را در مرزهای کوچک محصور کنیم، ادامه داد: صلوات آباد از نقاطی است که مردم سنندج و استان نسبت به آن علاقه قلبی دارند و این ظرفیت قابل توجهی برای استان به شمار می رود که اکنون در فاز اجرایی کار قرار دارد ‌و خود پروژه نیز یک کار بزرگ و پر ریسک است. 

زارعی کوشا از مدیران خواست این طرح را به عنوان یک مسئله بزرگ دستگاه‌های خود نگاه کنند. 

وی  اضافه کرد: وظیفه اصلی مدیران این است این پروژه را در وزارتخانه‌ها و سازمانهای مربوطه خود برای وزرا تشریح و دنبال دریافت اعتبارات خاص برای آن باشند. 

وی با بیان اینکه معاون عمرانی روی این مسئله متمرکز و نقش هر دستگاه را تعیین کند، گفت: در مطالعات حتما جمع سپاری را مد نطر داشته باشید؛ چراکه در کردستان هنرمندان بزرگی وجود دارند که می توانند مشاور و یاریگر پیش برد پروژه باشند.

استاندار کردستان اقناع سازی و همراه کردن مردم در پیش برد طرح را حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: تسریع در اجرای کار مهم است و ما خواهان آن نیستیم که این طرح برای سالها به درازا بکشد، بلکه نهایتا باید تا دو سال آینده بتوانیم فازهایی از آن را به بهره‌برداری برسانیم.

وی تاکید کرد:برای تسریع در انجام این پروژه لازم است حتما اقناع سازی های لازم برای مردم محلی انجام و آنان در این پروژه مشارکت داده شوند.

زارعی کوشا با تاکید بر اینکه ما هم از رئیس جمهور و وزرای مختلف پیگیر به نتیجه رسیدن طرح گردشگری صلوات آباد خواهیم بود، افزود: بخش زیادی از کمک ها غیر نقدی و در حوزه تجهیزات و ماشین آلات است، بنابراین  در یک بازه مشخص باید از همه ظرفیت ها ی تجهیزاتی در بخش عمرانی استفاده شود.

استاندار کردستان تاکید کرد: استفاده از نمادهای بومی در اجرای این طرح مهم است  و لازم است با یک دید هنرمندانه و وسیع کارهایی طراحی و اجرا شود که آن را از سایر نقاط و مناطق گردشگری کشور متمایز کند. 

زارعی کوشا گفت: در گام اول ۲۰ میلیون دلار توسط شرکت سرمایه‌گذار اجرایی خواهد شد که مشوقی برای دیگر سرمایه گذاران است.

وی در ادامه به علاقه و انگیزه همه دولتمردان برای خدمت در کردستان اشاره و  یادآور شد: در جلسه نجات بخشی دریاچه ارومیه که به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد موفق به دریافت ۱۰۰ میلیارد تومان برای اتمام سد چراغ ویس شدیم که حاکی از جدیت دولت برای توسعه کردستان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه