English

مدیرکل استاندارد استان مرکزی خبر داد:

صدور ۱۵ دستور ویژه سازمان ملی استاندارد برای ارائه تسهیلات ویژه به تولیدکنندگان و واردکنندگان

سعید میرنظامی مدیرکل استاندارد استان مرکزی با اشاره به اهمیت تحقق شعار سال اظهار داشت: رئیس سازمان ملی استاندارد ایران ۱۵ دستور ویژه برای ارائه تسهیلات ویژه به تولیدکنندگان و واردکنندگان برای کاهش مشهود تورم و رشد تولید صادر کرده است.

صدور 15 دستور ویژه سازمان ملی استاندارد برای ارائه تسهیلات ویژه به تولیدکنندگان و واردکنندگان

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، وی افزود: صدور مجوز ترخیص به استناد گواهینامه ثبت مواد اولیه، حد واسط. تجهیزات، اجزا و قطعات و ماشین‌آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی با اعتبار دو ساله؛ صدور مجوز ترخیص جهت واردات مواد اولیه، حد واسط و لوازم و تجهیزات مورد مصرف در تولید محصولات نهایی و یا خطوط تولید، توسط واحدهای تولیدی و یا دستگاه‌های مسئول طرح‌های عمرانی و تأسیسات زیربنایی؛  دستور عدم الزام به نمونه‌برداری و آزمون محموله‌های وارداتی توسط واحدهای تولیدی در صورت دارا بودن پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری/ اختیاری برای محصول نهایی، بخشی از این دستوراتی است که صادر شده است.

مدیرکل استاندار استان مرکزی همچنین صدور مجوز ترخیص جهت واردات مواد اولیه، حد واسط و لوازم و تجهیزات مورد مصرف در تولید محصول نهایی و یا خطوط تولید توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدی نوع ۱ و ۲؛ امکان واردات قطعات منفصله خودرو برای واحدهای تولیدی توسط زیرمجموعه واحد تولیدی با ارائه قرارداد با تولیدکننده یا ارائه نامه رسمی از واحد تولیدی مبنی بر معرفی واردکننده به عنوان شرکت زیرمجموعه؛ صدور مجوز ترخیص به استناد گواهینامه ثبت محصول نهایی برای واردکنندگانی که به صورت مستمر از یک کشور و یک واحد تولیدی/ عرضه‌کننده از یک نوع و یک مدل کالا با مشخصات و ویژگی‌های ثابت وارد می‌کنند را از دیگر برنامه های سازمان ملی استاندارد برشمرد.

میرنظامی اضافه کرد: اعتبار گواهینامه انطباق COC برای تمامی کالاها به‌استثنای محموله‌های غذایی از زمان صدور، به مدت سه ماه است و با تأیید و قبول مسئولیت مدیرکل استان، سه مرتبه و هر مرتبه به مدت یک ماه قابل تمدید می‌باشد.

وی همچنین یادآور شد: اعتبار گواهینامه انطباق COC برای محموله‌های غذایی و محصولات کشاورزی از زمان صدور به مدت یک ماه است و در صورت حفظ کیفیت یا تأیید و قبول مسئولیت مدیرکل استان، سه مرتبه و هر مرتبه به مدت یک ماه قابل تمدید می‌باشد.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی خاطرنشان کرد: جهت تسریع در انجام آزمون، اولویت انجام آزمون در آزمایشگاه مورد تأیید در استان، استان‌های مجاور و سپس سایر استان‌ها / پژوهشگاه است.

میرنظامی با بیان اینکه امکان بهره‌برداری از خدمات آزمایشگاه‌های فعال در صورت نبود ظرفیت‌های موجود در آزمایشگاه‌های تأیید صلاحیت شده فراهم شده گفت: صدور مجوز ترخیص به استناد گواهی‌نامه ثبت‌نام و نشان تجاری (نمانام) برای کالاهایی با مشخصات و ویژگی‌های مشخص دارای نمایندگی رسمی در کشور صادر می‌شود.

وی افزود: همچنین امکان حذف بازرسی در مبدأ جهت محموله‌های مواد غذایی که به صورت بسته‌بندی نهایی برای عرضه به بازار وارد می‌شود، برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی امکان حذف بازرسی در مبدأ برای مواد اولیه مورد مصرف در کارخانجات صنایع غذایی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری - اختیاری (برای محصول نهایی) با ارائه تأییدیه از وزارت صمت مبنی بر تعیین میزان مجاز واردات بر اساس ظرفیت واقعی تولید را بخش دیگری از برنامه‌های سازمان برای ارائه تسهیلات ویژه به تولیدکنندگان و واردکنندگان عنوان کرد.

میرنظامی همچنین بیان کرد: الزام به ارائه گواهی بازرسی در مبدأ جهت واردات کلیه فرآورده‌های سوختی جلوگیری از واردات سوخت بی‌کیفیت؛ عدم الزام به نمونه‌برداری و آزمون جهت محموله‌های وارداتی توسط ملوانان، پیله‌وران و تعاونی‌های مرزنشین از دیگر مواردی است که اداره استاندارد مکلف به انجام آن شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه