English

دامپزشکی استان:

گوشت قرمز را از مراکز مجاز خریداری کنید

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تب کریمه کنگو از جمله بیماری‌هایی است همزمان با آغاز فصل گرما نمود پیدا می‌کند، تاکید کرد: شهروندان به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری خطرناک تب کریمه کنگو حتما گوشت قرمز مورد نیاز را از مراکز تحت نظارت و مورد تایید دامپزشکی خریداری کنند.

گوشت قرمز را از مراکز مجاز خریداری کنید

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌غربی، خلیل زاده با اشاره به اینکه بیماری (cchf )، یک بیماری ویروسی تب دار حاد است که بوسیله کنه به انسان منتقل می شود، افزود: این بیماری بجز تبِ مختصر و گذرا  معمولا هیچ علایمی در دامها ندارد. ویروس بیماری در خون و بافت های بدن حیوان مبتلا وجود دارد که در این مواقع انجام کارهایی چون شاخ بری ، پشم چینی ، کشتار دامهای آلوده و تماس افراد با خون و سایر بافت های آلوده دامها ممکن است سبب انتقال بیماری شود.

مدیرکل دامپزشکی استان تصریح کرد:همچنین گزش کنه ، له کردن کنه با دست، تماس با خون و ترشحات خونی و گوشت آلوده نیز از راههای انتقال بیماری است.

وی گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و افزایش فعالیت کنه ها ، احتمال شیوع این بیماری افزایش پیدا می کند که از راههای کنترل و پیشگیری این بیماری می توان به سمپاشی دام و اماکن دامی، تجهیز کشتارگاههای دام به سردخانه نگهداری گوشت و رعایت بهداشت فردی به هنگام تماس با دام ، گوشت و آلایش دامی اشاره کرد.

خلیل زاده افزود: یکی از بهترین روشهای جلوگیری از انتقال این بیماری علاوه بر رعایت بهداشت فردی ، نگهداری لاشه دام پس از کشتار حداقل بمدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه سانتیگراد است.

وی همچنین تاکید کرد: کشتارغیرمجاز و خارج از کشتارگاه بدون رعایت پوشش ایمنی و فروش گوشت آن یکی از نقاط حساس و خطرناک در انتقال  این بیماری است که در این رابطه تاکید می گردد شهروندان محترم تنها از مراکز مجاز و بهداشتی نسبت به خرید گوشت مورد نیاز خود که به تایید ادارات دامپزشکی رسیده است اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی